Archiv 2019/2020
Učivo na týden 16.3. - 20.3.2020
Český jazykOpakování vzorů podstatných jmen rodu středního, ženského
Nová látka - vzory rodu mužského
Cvičení učebnice str. 86/ 5 a,b,c
str. 88/ 3 a,b,c
Matematika
Písemné násobení a dělení
Písemné násobení dvojciferným číslem
Cvičení učebnice str. 80/ 6 86/11
str. 81/15 86/14
str. 87/18
str.87/21
Slovní úlohy str. 85/ 3,4,5,6
Geometrie
Kružnice, konstrukce trojúhelníka, rovnostranný trojúhelník ( uč. str. 83 a 84)
Přírodověda
Opakovat přírodní společenstva les, pole, louka, rybník
Jaro v přírodě
Vlastivěda
Pověsti české - možnost přečíst si, pustit na internetu
Velkomoravská říše str.77
Počátky českého státu str.79
Úkoly vypracovávejte na papír nebo do cvičného sešitu, po příchodu do školy vezměte s sebou.
Kdo má možnost,můžete mi úkoly zaslat na email.
Jsem k dispozici na emailu grametbauerova@zsobrnice.cz
AJ -Birthday party
Prosím o vytvoření pozvánky na vaši narozeninovou party (tento úkol jsme již začali dělat ve škole, ale vzhledem k vzniklé situaci, prosím o nové vypracování).Pozvánka bude obsahovat: jména pozvaných, jídlo, pití (slovíčka, která jsme se učili), datum a místo konání.
Jelikož budete úkol dělat doma, prosím o důslednost a pečlivost. Děkuji Kybalová, English teacher
Vypracujte zadání
20.03. 2020AJ
Vypracujte zadání v příloze. Prosím o zpětnou vazbu, vypracujte v počítači a odešlete na email, nebo vypracujte ručně na papír, vyfoťte a pošlete na email - kybalova@zsobrnice.cz
Vypracované úkoly doneste do školy. Děkuji Kybalová, English teacher
Učivo na týden od 23.3. do 27.3.2020
Milí žáci 4.B, zasílám Vám kontaktní údaje k emailové adrese grametbauerova@zsobrnice.cz. Prosím o zpětnou vazbu zasláním zprávy. V předmětu uveďte jméno žáka. Budu dětem moci zasílat úkoly na pracovním listu, aby mohly procvičovat učivo.ČJ - Vzory podstatných jmen rodu ženského Přepadení str.85 cv. 1, str.86 cv.2, 5a,b.,str 88 cv.3
M - Písemné násobení a dělení. Str.77 cv.13,14. Str. 79 cv.25, str. 81 cv.15, str.87 cv.21.
Vlastivěda - čtení a vyprávění pověstí, Slované, Velkomoravská říše.
Poděkování za vzornou domácí přípravu
Velké poděkování a pochvala všem dětem, které se se mnou spojily a posílají mi výsledky své práce. Moc děkuji, pracujte dál, jste moc šikovní. Pokud můžete, dejte vědět i ostatním spolužákům, ať je nás víc, jako vlaštoviček, které se k nám právě na jaře vracejí. Děkuji ŠG.Pochvala M. K. , který doma pilně pracuje.
Pochvala pro S. S. za ozvání, těším se na tvé úkoly.
Velká pochvala pro J. J. za vzornou domácí přípravu.
Velká pochvala pro M. S. za vzornou domácí práci.
Velká pochvala pro L. T. a K. C. za vzornou domácí přípravu.
Velká pochvala pro pro J. S. za vzornou domácí přípravu.
Velká pochvala pro D. H. za vzornou domácí přípravu.
Velká pochvala pro P. Š. za vzorné vypracování domácích úkolů.
Velká ochvala pro V. V. za domácí přípravu,pracuj dál.
Učivo na týden od 30.3. do 3.4.2020
Domácí úkol pro šikovné děti z vlastivědy:Vyber si jednu pověst o dějinách naší vlasti, podívej se na youtube na Staré pověsti české. Na volný papír nebo čtvrtku napiš nadpis a svými slovy napiš děj pověsti. Nakresli k ní obrázek, vyfoť a pošli. Budu se těšit na vaše práce.
Domácí úkol přírodověda:
Přečti si článek Jaro v přírodě a odpověz na otázky. Podívej se na youtube na jaro v přírodě, jsou tam pěkné filmy s obrázky a povídáním.
Kdy začíná jaro?
Co se začíná na jaře objevovat na stromech?
Napiš některé jarní květiny.
Napiš ptáky, kteří se na jaře k nám vracejí – stěhovaví ptáci.
Co dělají živočichové na jaře – ptáci, hmyz, savci.
Domácí úkol český jazyk:
Učebnice strana 89 cvičení 7. Pracovní list vám zašlu do emailu.
Domácí úkol geometrie
Rýsujte kružnice různých poloměrů. Sestroj kružnici k (S, poloměr 5 cm).
Cvičte konstrukci rovnostranného trojúhelníka. Zápis: Sestroj trojúhelník ABC, /AB/ =7cm, /AB/ = /BC/ = /CA/ = 7cm. Nakresli náčrt a rýsuj.
Domácí úkol matematika – Jednotky délky
Shlédni si na youtube vysvětlení převodů jednotek délky na odkaze https://www.youtube.com/watch?v=8e7FSWJIq7U
Vytvoř si svého „pomocníčka“, aby se ti lépe pracovalo a dej se do práce – učebnice strana 94 cvičení 6.
AJ - utvoř věty
V příloze zasílám podklady k vypracování domácího úkolu. Prosím o zpětnou vazbu. Vypracujte a odešlete mi to na e-mail: Kybalova@zsobrnice.czDěkuji a přeji hezké dny. Kybalová, English teacher
Žádost a poděkování
Žádám rodiče, kteří se mi ještě neozvali, aby se mě snažili co nejdříve kontaktovat. grametbauerova@zsobrnice.czMoc děkuji všem, kteří se snažíte, pracujete a pomáháte svým dětem v naší komunikaci.
Zajímavosti pro šikovné žáky
Milí žáci, sledujte v televizi pořad UČÍTELKA na ČT2.
Dále můžete procvičovat matematiku na adrese www.speedmath.eu
Zdarma si stahnete testovací program a pak již trénujete a procvičujete. Své výsledky můžete dokonce ukládat a tím i soutěžit! Tak to zkuste.
Další zajímavou stránkou je pro vás www.skolakov.eu nebo www.skolasnadhledem.cz
Přeji vám hodně zdaru, pilně pracujte, těším se na vás, zdravím ŠG.
Domácí úkoly od 6.4 do 8.4.2020
Milí žáci, připravila jsem pro vás pracovní listy z Čj a M. Tento týden je kratší, proto máte úkolů méně. Ve čtvrtek začínají velikonoční prázdniny. Tak si je pěkně užijte a nakreslete mi nějaký velikonoční obrázek. Nezapomeňte také číst - z čítanky, oblíbené knížky, z komiksu. Těším se na vaše práce, už se mi po vás moc stýská. Hezké Velikonoce.Moc chválím všechny děti, které mi posílají své úkoly. Děkuji také rodičům za pomoc.
Pracovní list –Český jazyk
Prosím o doplnění pracovního listu a zaslat zpět na e-mail:
grametbauerova@zsobrnice.cz
Doplň koncovky podstatných jmen:
Pod stavidl_, loď s děl_, pod chodidl_, v okol_, pevné zdrav_, na neb_, v údol_, včel_ se žihadl_, mezi ob_dl_m_, v podkrov_, v_práví o dětstv_, klece s šelmam_ a opicem_, parní lokomotiv_, košaté líp_, s tkaničkam_, nad hradbam_, loupe cibul_, kniha s básněm_, uzené ryb_, polévka s mrkv_, kyselé slív_, čajové směs_, sáček se sol_, lamp_, hejna koroptv_, květy levandul_ .
Zakroužkuj slova, která se skloňují podle vzoru píseň:
Mez, Jitka, třešeň, cibule, dlaň, bříza, chvíle, mrkev, závist, broskev, škola, konev, větev.
3.Urči u sloves osobu, číslo a čas: Sloveso | osoba | číslo | čas |
Pracoval jsem |
|
|
|
Uklízeli jsme |
|
|
|
Budu psát |
|
|
|
Čarovali |
|
|
|
Nepřijdeš |
|
|
|
4.Napiš slova ve správném tvaru:
Pravítko (č.j. 3.p) –
Doupě (č.j. 7.p)-
Peří (č.j. 2.p) –
Nebe (č.mn. 4.p)-
Ulice (č.mn. 6.p)-
Jana (č.mn. 5.p)-
Větev (č.j. 3.p)-
5.Urči rod, číslo, pád a vzor: Podstatné jméno | Rod | Číslo | Pád | Vzor |
pod hruškou |
|
|
|
|
Ke lvíčeti |
|
|
|
|
O jabloni |
|
|
|
|
Bez mrkve |
|
|
|
|
6.)Doplň do vět slova ve správném tvaru: košile, sklenice, louže, boule, mísa, kráva, televize
Po pádu mám na hlavě __________ . Chlapci běhali po dešti mezi _________________ . Maminka mi vyprala novou ____________ . Na louce se pasou ___________ . Nerozbij tác s plnými _____________ . Rád se dívám na ________________ . Do _______ nasyp mouku.
Pracovní list - matematika
1.) Vypočítej:
376 900 695 548 821
986 -95 .18 .37 .29
2.) Vypočítej:
49 : 5 = zb. 26 : 3 = zb. 71 : 8 =
9 : 2 = zb. 22 : 4 = zb. 66 : 7 = .
3.) Doplň tabulku:
3 990 | 4 000 |
| 4 020 |
5 000 |
| 7 000 | 8 000 |
2 998 | 3 998 | 4 998 |
|
7 326 | 7 336 |
| 7 356 |
100 |
| 300 | 400 |
4.) Ze zadaných číslic vytvoř požadované číslo:
0 2 5 8 9
Nejmenší jednociferné číslo |
|
Nejmenší dvojciferné číslo |
|
Nejmenší trojciferné číslo |
|
Nejmenší čtyřciferné číslo |
|
Největší jednociferné číslo |
|
Největší dvojciferné číslo |
|
Největší trojciferné číslo |
|
Největší čtyřciferné číslo |
|
5.) Doplň správné číslice:
6 875 – na místě tisíců je _______, na místě stovek je ______ .
3 206 – na místě jednotek je _____, na místě stovek je ______ .
8 853 – na místě stovek je ______, na místě jednotek je _____ .
Pochvaly za aktivní domácí práci
D. H. ****************
K. C.**************
L. T.**************
V. V.*****
P. Š.*************
S. S.******
J. S. ******
M. K. *
J. J. ************
M. S. *****
AJ
Milí žáci, chybí mi od některých z vás domácí úkoly, tak se podívejte a dodejtePodívejte se na www.skolakov.eu, Anglický jazyk 4.třída a vyberte si cvičení SLOVESA a FOOD. Pak mi napište na e-mail: kybalova@zsobrnice.cz , jak jste byli, či nebyli úspěšní. Přeji hezké Velikonoce a klidné dny. English teacher
Velká pochvala
Velká pochvala pro J. J. za domácí úkoly a velmi pěkné video.Učivo na týden od 14.4. do 17.4.2020
Milí žáčci, vítám vás zpátky po velikonočních prázdninách. Připravila jsem vám nové úkoly. Učivo si rozvrhněte tak, abyste každý den něco vypracovali. Určitě to bude pro vás zábava a vyplnění svého volného času. Děkuji moc všem, kteří vám s úkoly pomáhají. Tak s chutí do toho. Přeji vám hodně úspěchů, snažte se hezky psát, ať mám radost.
Čj - strana 92 - Procvičování cvičení 1 - Docela krátká detektivka.
- strana 93 -cvičení 2 a, b, c, d.
M - Jednotky hmotnosti strana 95, cvičení 4, 5, 6.
Př - Neživá příroda - Horniny a nerosty - přečti si nové povídání v učebnici, Prohlédni si obrázky. Úkol: Nasbírej nějaké horniny a nerosty na procházce v přírodě - určitě najdeš čedič, křemen, žulu, živec, uhlí. Potom si uděláme ve škole výstavu.
Vl - Otázky k opakování Velkomoravské říše - strana 78 úkoly 1 - 6.
5. Samostatná práce z českého jazyka
Doplň správné i/y:
Spol__kat sousta, nem__slet na úkol, kl__dný dech, dlouhý b__č, nebo__dlené domy, obl__bil si film, Em__lův kamarád, dobré b__dlo, l__žařský vlek, prům__slový kraj, bl__skavá ozdoba, vyhraná b__tva, odb__t svou práci, m__nulý týden, poml__t kávu, l__kožrout, krab__ce na ml__nek, l__skové oříšky, vyb__lit b__t, l__tkový sval, l__zat zmrzl__nu.
Utvoř vhodné věty:
bít x být
lyska x liška
my x mi
3. Urči u sloves osobu, číslo a čas:
Sloveso | osoba | číslo | čas |
Nevíme |
|
|
|
Odcházejí |
|
|
|
Zaspali jsme |
|
|
|
Vzbudil jsem se |
|
|
|
Uklízíte si |
|
|
|
Prali jsme se |
|
|
|
4. Urči u podstatných jmen rod, číslo, pád a vzor:
Podstatné jméno | rod | číslo | pád | vzor |
V obilí |
|
|
|
|
V posteli |
|
|
|
|
S mašlemi |
|
|
|
|
Se slůnětem |
|
|
|
|
Pod peřinou |
|
|
|
|
Bez kluziště |
|
|
|
|
6. Pracovní list pro převody jednotek Jméno žáka:
Prosím o doplnění pracovního listu a zaslat zpět na e-mail:
grametbauerova@zsobrnice.cz
1. Převeď na m: ( 1m =100cm, 2nuly ubývají )
200cm = ______m 1500cm =_______m
2000cm = _______m 4500cm =______m
20000cm = _____m 16000cm = _____m
7500cm = _____m 25000cm = _____m
2. Převeď na cm: (1dm = 10cm =100mm)
12dm + 7cm =______________cm 8m + 8dm = ______cm
28dm + 9cm =_________cm 10m + 100cm = ______cm
6m + 25cm = ______cm 8m + 37cm = _______cm
3. Převeď na mm: ( 1000mm=100cm=10dm=1m)
36m = ___________mm 8m = _________mm
28cm = ________mm 13 dm = _______mm
173m = __________mm 749cm = _______mm
4. Doplň.
1 km =_______ m 1 m = ______dm
230 cm =________ dm 7 dm =_______ mm
1 m =______ cm 4 dm = ______cm
1 dm =________ mm 2 m 16 mm = ________mm
1 m =_________ mm 6 m 5 cm = _________cm
AJ
Milí žáci, minule jsem vám posílala odkaz na www.skolakov.eu, věřím že jste se na cvičení již podívali a pilně pracujete :-).Tímto vás prosím, až si vypracujete nějaké cvičení s hodnocením, tak mi prosím vyfoťte, jak jste byli úspěšní (počet hvězdiček) a odešlete na e-mail: kybalova@zsobrnice.cz. Děkuji a přeji hezké dny. Kybalová, English teacher
Veselá věda
POZOR, POZOR! Informace pro malé badatele, zvídavé děti a nejen pro ně. Po rozkliknutí přiloženého odkazu najdete na kanálu youtube úžasné návody na pokusy, které se dají zvládnout doma a dokonce, ve většině případů, i bez rodičů. Nejsou to úkoly, je to zábava pro volný čas, která vás však mnohému novému naučí. Každý týden vám organizace Veselá věda přidá jedno nové video s dalším návodem na prima zábavu. (Při spouštění stránky buďte trpěliví, chvilku to trvá.)https://www.youtube.com/playlist?list=PLJHHveFosbSxQ22mUYx85bP9whyXRn42b
Učivo na týden od 20. 4. do 24. 4. 2020
Český jazyk – seznam se se vzory rodu mužského
https://www.umimecesky.cz/cviceni-podstatna-jmena-vzory-muzskeho-rodu
Opakovací cvičení – učebnice, strana 94, cvičení 4 a, b.
Zkus skloňovat libovolné podstatné jméno v jednotném i množném čísle. (1. pád - kdo, co - kočka...) Vyčasuj sloveso v jakémkoliv čase. (já budu číst...) Svoji práci můžeš zkusit nahrát na video nebo jen napiš na papír a vyfoť. Budu se těšit, jak vám to půjde, hodně zdaru.
7. Pracovní list – Český jazyk Jméno žáka:_____________
- Doplň i x y a urči vzor:
stráže na tvrz ch
léčivými lázněm
obrazy naší vlast
běžící lam
pole za vesnicem
- U sloves urči osobu, číslo a čas:
Sloveso | osoba | Číslo | čas |
Zaléváme |
|
|
|
Rozstříhal jsem |
|
|
|
Nakreslíte |
|
|
|
Půjčuji si |
|
|
|
Nechtěli jste |
|
|
|
Budu si číst |
|
|
|
- Doplň i x y :
V neděl- nešiji. Na ulic-ch se večer rozsv-t- lamp-. Pes si lehl do tráv-. Pěnkav- v-zobaly jádra oř-šků. Na zem- leží nový koberec.
V z-mě jsme našli zaječí stop- bl-zko u naší vs-. Seď na židl-. Na pol- roste obil-.
- Uveď podstatná jména v závorkách do tvaru množného čísla:
Pryč jsou (doba)_____________, kdy lidé svítili (svíčka) _____________ a petrolejovými (lampa)_________________.
V (pole)___________ žije mnoho myší a hrabošů, kteří se živí (obilí) ________________.
Okolo cesty rostou (vrba) _________. Mám ráda koláče s (hruška)____________ a (švestka) _______________.
- Doplň u podstatných jmen rod, číslo, pád a vzor:
Podstatné jm. | rod | číslo | pád | vzor |
S radostí |
|
|
|
|
Na koštěti |
|
|
|
|
Pro ryby |
|
|
|
|
Za lampami |
|
|
|
|
Bez mýdel |
|
|
|
|
Matematika – geometrie -Obvod trojúhelníka
Pro výpočet odvodu trojúhelníku je zapotřebí znalosti délek všech tří stran trojúhelníku. Obvod trojúhelníku je součtem délek jeho tří stran. Tento výpočet využijeme např. při zjišťování délky pletiva pro oplocení trojúhelníkové zahrady. Základní jednotkou obvodu je metr.
Obvod trojúhelníku - vzorec
obvod trojúhelníku = strana a + strana b + strana c
O = a + b + c
Obvod trojúhelníku - video
https://www.youtube.com/watch?v=2z64GnWkVoA
Zkus pracovat samostatně: Vypočítej obvod trojúhelníka ABC, strana a = 9cm, strana b = 7cm,
strana c = 6cm. Napiš vzorec, pak do něj dosaď rozměry stran a vypočítej obvod trojúhelníka.
8. Pracovní list matematika – Jméno žáka:___________
1. Převeď jednotky hmotnosti: 1 t = 1000kg 1kg = 1000g
6000g = kg 20000g = kg
15t = kg 120kg = g
47000g = kg 9t = kg
350000kg = t 800t = kg
2. Písemně násob:
549 1237 2658
*54 *42 *31
3. Slovní úloha:
Pepík měl…………………………………….29875kg ořechů
Rozděl do …………………………………….5 pytlů
Kolik kg ořechů bylo v jednom pytli?
Příklad: zkouška:
Odpověď:___________________________________________________
4. Písemné dělení:
65012 : 9 = zk: 70413 : 8 = zk:
31095 : 5 = zk: 19784 : 4 = zk:
Upozornění
Milí žáci a rodiče, pokud si chcete vyzvednout své pracovní sešity, budu před školou ve středu 22. 4. 2020 mezi 9. a 10. hodinou a vydám vám je.AJ
Milí žáci, novým zadaným úkolem pro vás bude, abyste vytvořili KŘÍŽOVKU - ze slovíček, které jste se již naučili.Co vyjde v tajence si vymyslete sami, ale minimální počet písmen je 12 (tajenka může obsahovat i více slov).
Slova, která se budou doplňovat do tajenky buďto nakreslete a nebo jednoduše popište, ale prosím v angličtině :-)
Budu se těšit, na vaše výtvory, které odesílejte na email: kybalova@zsobrnice.cz Hezké dny přeji, English teacher
Učivo na týden od 27.4. do 1.5.2020
Milí žáci, čeká na nás další týden naší společné práce. S ním i nové úkoly. Moc děkuji všem dětem za snahu při plnění úkolů a rodičům za spolupráci. Ve čtvrtek v 9 hodin budu opět před školou, přijďte si, prosím, pro pracovní sešity. Pokud se vám to nehodí, napište mi a domluvíme se.Úkol pro šikulky: Soutěž
Nakresli obrázek čarodějnice nebo foto v převleku. Kdo chce, nakreslí obrázek a vyfotí ho. Kdo má odvahu se převléknout do kostýmu a vyzdobit se do podoby malé čarodějnice - také, prosím, foto. Tak, děti, do toho. Těším se na vaše obrázky.
Úkoly Čj:
pracovní sešit s dráčky - strana 12/ 1, 2 (svědomitý - svědomitost - kost), 3, 4.
9. pracovní list – český jazyk Jméno žáka:
Doplň i.y :
Ivanka se učí angl-čtinu. Každý t-den chodí do jaz-kové škol-. Její uč-telka žákům neustále připom-ná, že naučit se cizí jaz-k v-žaduje vel-kou p-li, kázeň a dobrou znalost mateřšt-ny.Ivanka si už přečetla prvn- angl-ckou kn-hu a naučila se nějaké
p-sničky. Také si dop-suje s dívkou z Lond-na. Jmenuje se Brenda. Někol-krát se už navštív-ly. Staly se z nich přítelk-ně.
Doplň správný tvar slov do vět:
Zuby (pila)_____________se otupily. Mám rád polévku s (kroupa)___________.Milan cestoval z (Ostrava)____________ do (Praha)_________________. Obloha byla poseta (hvězda)___________________. Chudí lidé spávali na (postel)_____________
v kuchyni u kamen, aby se ohřáli. Dříve se svítilo petrolejovými (lampa)___________.
Na louce poletoval motýl s barevnými (křídlo)__________________.
3.U sloves urči osobu, číslo a čas: Sloveso | osoba | číslo | čas |
Namalovali jste |
|
|
|
Zalévám |
|
|
|
Nenaučil se |
|
|
|
Padám |
|
|
|
Zakopneš |
|
|
|
Budu muset |
|
|
|
4. U podstatných jmen urči rod, číslo, pád, vzor:
Podst. jméno | Rod | číslo | pád | vzor |
přes švihadlo |
|
|
|
|
u lavice |
|
|
|
|
s dítětem |
|
|
|
|
bez maminky |
|
|
|
|
během jídla |
|
|
|
|
za břízou |
|
|
|
|
5. Doplň i,y:
Med v- tvářejí včel-. Na l-monádu létaj- vos-. V lese sb-ráme houb-. Posadil se na židl-. U rybníka kvákají žáb-. B-lou kůru mají bříz-. Na louce se pasou kráv- a kobyl-. Rád se dívám na televiz-. Mám vel-kou boul- na čele. Petr ležel v postel-. Nemám rád polévky s mrkv-. V konv- neb-la voda na zaléván-.
Matematika: Jednotky času
https://www.youtube.com/watch?v=OJeazBWET7k
učebnice - strana 98 cvičení 2, 3, 9.10. pracovní list – matematika Jméno žáka:
1. Vyřeš slovní úlohu:
Za 1 hodinu nateče do bazénu 150l vody
Za 10 hodin? 10 x více
Příklad:________________________
Převeď na hl ( 1hl = 100l)_____________________
Odpověď:______________________________________________
2. Jednotky času:
1 hod 05 min =_________min 3 hod 20 min =_____________min
4 hod 36 min = _________min 7 hod 17 min = ___________min
360 min = ___________hod 480 min = ___________hod
420 s = _________min 180 s = ________min
3. Vybarvi stejnou barvou odpovídající dvojice:
6 min 2 týdny 1 rok březen 4 dny 1080 s 20 h
72000s 365 dnů 31 dnů 360 s 18 min 336 h 96 h
4. Písemné dělení + proveď zkoušku:
23458 : 7 = zk: 19547 : 9 = zk:
43905 : 5 = zk: 8066 : 6 = zk:
5. Dělení se zbytkem:
58 : 9 = 73 : 8 = 19 : 3 =
46 : 5 = 2 : 8 = 15 : 4 =
62 : 8 = 47 : 7 = 13 : 9 =
6. Vypočítej obvod trojúhelníka : a = 16cm, b = 19cm, c = 17cm.
O = a + b + c
O =________
O = ________cm
Hodnocení aktivity a domácí práce
JenniDanielka
Klaudinka
Luky
Pája
Magda
Kevin
Janička
Mirek
Sára
Vaneska
Páťa
AJ
Milí žáci, v příloze vám zasílám jednoduché věty na překlad. Přeložené věty mi pošlete do emailu: Kybalova@zsobrnice.czPřeji hezké dny a budu se těšit na vaše práce. Kybalová, English teacher
Učivo na týden od 4.5. do 8.5.2020
Milí žáci, vítám vás v dalším pracovním týdnu. Děkuji všem, kteří posíláte vzorně domácí úkoly, děkuji rodičům za pomoc a spolupráci. Vypracovávejte, prosím, všechny domácí úkoly v učebnici, v pracovních sešitech a na pracovních listech, nevybírejte si jen některé. Ve středu 6.5. 2020 od 9 do 9.30 hodin budu opět před školou, pokud si chcete vyzvednout pracovní sešity nebo na něco zeptat.Čj - pracovní sešit s dráčky - strana 13 - celá.
M - pracovní sešit strana 8 - celá.
Př - pracovní sešit strana 26 -vybarvi obrázky vývoje žáby a očísluj pořadí, vyluštěte křížovku, nakresli jednu jarní bylinu s jednoduchým květem (pampeliška) a jednu s květenstvím ( jetel).
11. pracovní list – český jazyk Jméno žáka:
1. Urči vzor u podstatných jmen rodu mužského (nezapomeň nejprve zjistit, zda je životné nebo neživotné):
Tatínek - __________ zloděj- ____________ Fík - ___________
Plot - ____________ pejsek -___________ jetel -__________
Pařez -___________ čáp -___________ kašel -___________
Zámek- ___________ datel -___________ učitel - __________
2. Doplň koncovky podstatných jmen:
V konv- bylo mléko. Bříz- mají bílý kmen. V řece žijí ryb- a na břehu kvákají žáb-. Dám si trochu káv-. Na návs- stojí pomník ze žul-. Dělníci skládají cihl-. Včel- sbírají sladké šťáv- z květin. Na jedl- sedí dvě veverk-. Seď na židl-. Milan leží v postel-. Slyšíš houkání sov-?
3. U podstatných jmen urči rod, číslo, pád a vzor:
Podst. jméno | Rod | číslo | pád | vzor |
Z řepy |
|
|
|
|
S žížalami |
|
|
|
|
Pod umyvadlem |
|
|
|
|
Pro včely |
|
|
|
|
Na rybách |
|
|
|
|
V obydlí |
|
|
|
|
4. Doplň do vět správné tvary slov:
Nad (skály) ____________ vyšlo slunce. Ze (tma) ___________bylo slyšet houkání. Na procházky chodím ve sportovní (obuv) _______________. Nemocný chodil o (berle)__________. Na tabuli kreslím barevnými (křídy)______________. Váza s (květiny)____________ stála na stolku. Dračí ocas byl ozdobený barevnými (mašle) _____________. Bez (sůl)____________ se nedá vařit.
5. U sloves urči osobu, číslo a čas:
Sloveso | Osoba | číslo | čas |
Prolézají si |
|
|
|
Začarovali jsme |
|
|
|
Snědl jsem |
|
|
|
Opakujeme |
|
|
|
Budu mít |
|
|
|
6. Podle vzoru doplň koncovky podstatných jmen rodu mužského:
Dva sokol- (páni), pro orl- (pány), v jetel- (stroji), sirup proti kašl- (stroji), nové automobil- (hrady), za osl- (pány), o král- (muži), čáp- (páni) letí, kruté mraz- (hrady),k ředitel- (muži), se ps- (pány), ps- (páni) rychle běží, krab- (páni) mají klepeta, pozor na krokodýl- (pány)12. pracovní list – matematika Jméno žáka:
1. Slovní úloha:
Na výlet přijelo 2905 turistů
Rozděl je do lanovky po 5 lidech
Kolik kabinek pojede na rozhlednu na kopci?
Příklad: zk:
Odpověď:_____________________________
2. Jak dlouho žije hmyz? Převeď na minuty ( krát 60). Zakroužkuj, který druh hmyzu se dožívá nejméně.
hmyz | motýl | mšice | moucha | mravenec | jepice | komár |
Délka života v hodinách | 336 | 120 | 672 | 504 | 45 | 58 |
| *60 |
|
|
|
|
|
Délka života v minutách |
|
|
|
|
|
|
3. Převeď na uvedené jednotky:
10m =……………..mm 13500dm = ………………m 84000mm = ……….dm
80hl = …………l 57000l = …………….hl 3600min = …………h
180s = ………..min 39000kg = …………..t 5hl = ………….l
4. Písemné násobení dvojciferným činitelem:
593 894 1568 7801
*36 *42 *83 *27
5. Písemné dělení:
61087 : 6 = zk: 30864 : 4 = zk:
Hodnocení aktivity a domácí práce - Květen
PájaDanielka
Lukáš
Klaudinka
Magda
Janička
Vaneska
Kevin
AJ
Milí žáci, podívejte se, prosím, pořádně na zadané úkoly z anglického jazyka, někteří z vás mi dosud nic neodevzdali. Dodělejte si je, ať máte všechno v pořádku.Děkuji Kybalová
Učivo na týden od 11.5. do 15.5. 2020
Milí žáci, mám pro vás opět nové úkoly a pracovní listy. Vydržte, nepolevujte a pěkně pracujte. Někteří z vás pracují málo, to vám ale bude dost chybět, až se do školy zase vrátíte, tak se polepšete. Těším se na vás a vaše splněné úkoly. Ve čtvrtek 14. 5. od 9 - 9.30 hodin budu opět před školou, přijďte si pro pracovní sešity.Čj - učebnice strana 97 cvičení 3 - a, b.
pracovní sešit s dráčky - strana 14 celá.
13.pracovní list – český jazyk Jméno žáka:
1. Doplň koncovky podstatných jmen podle vzoru, podstatná jména rodu ženského zakroužkuj:
Do Ostrav-, dřív-, se zel-m, v zahradnictv-, s řemesl-, z Opav-, uhl-, bez síl-, s dívkam-, v postel-, do hlav-, služb-, s křesl-, s kol-, z ocel-, na pol-, na neb-, do tráv-, na větv-ch, mýt se mýdl-, u Pavl-, v lavic-ch, pod křídl-, vysoké palm-, ryb- a žáb-, v konv-ch.
2. Doplň koncovky podstatných jmen rodu mužského podle vzoru, vzor napiš do závorky ve správném tvaru, modře zakroužkuj životná, zeleně neživotná podstatná jména:
Mladí pštros- (__________), slyšel výstřel- (_________), v cíl- (_________), dva dopis- (________), jdu k ředitel- (__________), sbírá hřib- (__________), silní lv- (________), milý přítel- (___________), mezi strom- (___________), k učitel- (__________), v jetel- (_______), v ovoci jsou červ- (_________), lovit krokodýl- (________), vidět jestřáb- (_________), zavolej Jirkov- (_________), dva kilogram- (__________), o pelikánov- (___________), krmit holub- (_________), včelí úl- (__________), pro ps- (___________).
3. Urči u sloves osobu, číslo, čas:
Sloveso | osoba | číslo | čas |
Protahoval se |
|
|
|
Nežalujte |
|
|
|
Vypracovali jsme |
|
|
|
Zašiješ si |
|
|
|
Upadneš |
|
|
|
4. Doplň i x y:
L-ška B-strouška
Paní rev-rníková v-táhla z troub- upečenou kachnu. Vonělo to po celém staven-. Pes si brous- zub- na kost-. Ochočená l-ška B-strouška si dělala laskom-ny, ale b-lo jí příliš dlouhé čekat na poledne, kdy se l-dé krm-vají a na ni ob-čejně pamatují. Um-nila si, že si ke kachně jenom př-čichne. Na v-c si netroufla, protože b- jí mohli v-prášit kož-ch. Přič-chla, ale vůně b-la př-liš svůdná. L-ška nejdříve ukousla kousek noh- a za chvil-čku přitáhla celou peč-nku pod z-dku u kam-nek. Tentokrát z toho b-l takový v-prask, že si příště B-strouška raději utřela vous- a všechno, co v-cházelo z troub-, nechávala raději na pokoji.
5. U podstatných jmen urči rod, číslo, pád a vzor:
Podstat. jméno | rod | číslo | pád | vzor |
V jeteli |
|
|
|
|
S malinami |
|
|
|
|
O Fíkovi |
|
|
|
|
Na hrušni |
|
|
|
|
S pávy |
|
|
|
|
Pracovní sešit - strana 9 - celá.
14. pracovní list – matematika Jméno žáka:
1. Doplň správné jednotky:
6000cm = 60_______ 13dm = 1300_______
8m = 80________ 4km 20m = 4020_______
18m = 18000______ 7km 5m = 7005______
2. Slovní úloha:
V nádrži je………………………35000l vody
Rozděl do 5 sudů
Kolik litrů vody je v jednom sudu?
Příklad:______________
Odpověď:_________________________________
3. Doplň do tabulky výsledky:
a | a + 530 | a - 730 | a : 5 | a * 2 |
23 640 |
|
|
|
|
19 850 |
|
|
|
|
64 140 |
|
|
|
|
Příklady na dělení a násobení počítej písemně, + a – zpaměti.
4. Vypočítej: V zoologické zahradě musí nakoupit krmení pro zvířata. Pomoz vypočítat, kolik krmiva potřebují koupit pro daný počet dní.
Spotřeba v kg | 1 den | 2 dny (*2) | 3 dny (*3) | 4 dny ? | 5 dní ? | 6 dní ? | 7 dní ? |
ryby | 60 |
|
|
|
|
|
|
ovoce | 600 |
|
|
|
|
|
|
zelenina | 400 |
|
|
|
|
|
|
5. Písemné násobení:
1906 5487 3051
*36 *41 *52
6. Vypočítej obvod trojúhelníka – a = 17cm, b = 30cm, c = 20cm:
Vzorec :________________
Dosaď čísla:______________
Výpočet:____________ Odpověď:_____________________________________
Učivo na týden od 18.5. do 22.5. 2020
Moji milí žáčci, posílám vám další úkoly a pracovní listy. Stále ,prosím, pečlivě pracujte, ať jste šikovní a chytří. Nepolevujte, ještě vydržte. Těším se na vaše splněné úkoly a moc vás pozdravuji. Velmi chválím Klaudinku, Lukáška, Danielku a Páju, kteří moc pěkně pracují.Český jazyk - učebnice strana 98, cvičení 8 a, b.
pracovní sešit s dráčky strana15 celá.
15. pracovní list – český jazyk Jméno žáka:
1. Doplň y x i:
Rádi chytáme ryb-. Sl- ším zvuk píšťal-. Cestujeme do mnoha zem-. V zeměp-se se seznamujeme s řekam- a horam-. Voda v láhv- je studená. Dovezli nám cihl-. Na pol- řep- se honili hraboš-. Daně tekly slz-. Žáci se učili o krv-. Pod postel- se schovala m-š. Lamp- v ul-ci se rozsv-tily. Na jedl- seděly dvě sov-. V mrkv- jsou v-tamíny. Kvetou líp-.
2. Doplň do souvětí vhodné spojky:
Byla velká tma, ________měsíc nesvítil. Myslel jsem, ______půjdeš se mnou. Chtěl bys, _____už byly Vánoce? Líbilo se mi, ______Andrea zpívala. Petr je výborný nejen ve fyzice, ______i v chemii. Dlouho nepršelo, _________musel tatínek zalévat. Jirka byl v Čechách,_____ Prahu nenavštívil. Houby letos asi neporostou, ________je všude velké sucho. Tahle hra mě nebaví, ___________skoro vždycky vyhraji.
(Nabídka: protože, ale, aby, že, proto, jelikož, když,)
3. Urči u sloves osobu, číslo a čas:
Sloveso | osoba | číslo | čas |
budeš se radovat |
|
|
|
mňoukalo |
|
|
|
chtěl jsem |
|
|
|
sedíme |
|
|
|
zabydleli se |
|
|
|
schoval jsi se |
|
|
|
4. Doplň koncovky podst. jmen podle tvaru vzoru,do závorky, podstatná jména rodu mužského životného zakroužkuj žlutě:
Pod křídl- (městy ), rychlé motocykl- (___________), se slov- (_________), o Tondov- (__________), ojeté automobil- (_________), vysoké topol- (__________), s koťat- (________), omáčka s houbam- (_________), pro slon- (_________), s křídl- (________), krmit orl- (________), motýl- (________)v síti, krokodýl- (_______) jsou nebezpeční.
5. Urči rod, číslo, pád a vzor podstatných jmen:
Podst. jméno | Rod | Číslo | Pád | Vzor |
V posleli |
|
|
|
|
Na moři |
|
|
|
|
Pro pávy |
|
|
|
|
Se slony |
|
|
|
|
náušnicemi |
|
|
|
|
o královi |
|
|
|
|
Matematika učebnice - strana 102 cvičení 12, 14, 18, 20.
Pracovní sešit strana 10 - celá.
16. pracovní list – matematika Jméno žáka:
1. Převody jednotek: (1h = 60min = 3600s, 1min = 60s)
180min =_____h 300min =_____h 540min =_____h
6 min = _____s 10min =_____s 120min= ______h
2h 45min =________min 3h 17min =________min 2min 30s=________s
2. Slovní úloha:
Jedno kolo stojí……………………..7509 Kč
Kolik škola zaplatí za 15 kol? (15 krát více)
Příklad:
Odpověď:________________________________________
3. Zakroužkuj správné odpovědi. Můžeš je ověřit na internetu.
Žirafa měří a) 4cm b) 10m c) 4m Jelen váží a) 20kg b)1t c)200kg
Králík váží a) 2kg b) 2g c)2t Beruška měří a) 3dm b) 4cm c) 5mm
4. Pamětné dělení:
56 : 4 = 51 : 3 = 48 : 2 =
98 : 7 = 68 : 4 = 96 : 8 =
39 : 3 = 84 : 7 = 99 : 9 =
85 : 5 = 128 : 8 = 60 : 5 =
5. Vypočítej obvod trojúhelníkové zahrady a = 53m, b = 90m, c = 125m:
Vzorec:_____________
Dosaď délky:___________
Výpočet:____________
Odpověď:______________________________________________
6. Písemné dělení:
60123 : 9 = zk: 31784 : 6 = zk:
Učivo na týden od 25. 5. do 29. 5. 2020
Moji milí žáci, čekají na vás nové úkoly. Je nutné, aby jste nepolevovali a zadané úkoly pečlivě vypracovávali. Některým z vás toho hodně chybí a dlouho se neozval. Potřebuji, aby jste se pustili do práce, nelenošili a zaslali mi práce, které vám do dnešního dne chybí vypracovat. Vydržte a pusťte se do toho. Těším se na vás a moc pozdravuji. Tento týden velmi chválím Danielku, Klaudinku, Lukáše a Páju.Český jazyk - pracovní sešit s dráčky - strana 16.
Učebnice Čj - strana 99, cvičení 10.
17. pracovní list – český jazyk Jméno žáka:
1. Doplň i x y:
Medv-dek chtěl v-razit, ab- zabránil las-čce v loupeži. Tu náhle uv-děl na balvanech pod borov-cí nějakou melu. Zm-tal se tam chumel těl a medv-dek teprve po chvíl- rozeznal,že to las-ce d-voce zápasí s l-škou. Sešli se dva lup-či u jedné kořist-. To se v-, že n-kdo nechtěl ustoup-t.
2. Doplň správný tvar vzoru (páni x pány) a koncovku y x i :
Strýc chová holub- (__________). Po náměstí se procházejí holub- (___________). Na trhu prodávají mušle a krab- (___________). V košíku jsou mušle a krab-(________).Nad květinami poletují motýl- (__________). Alan má síťku na motýl- (_________). Pozoroval jsem čáp- (_______). Na komíně si postavili hnízdo čáp- (__________).
3. Slovesa – osoba, číslo, čas:
Sloveso | Osoba | Číslo | Čas |
Zašívala jsem |
|
|
|
Nevstali jste |
|
|
|
Sedíme |
|
|
|
Začarovala jsem se |
|
|
|
Budu vstávat |
|
|
|
Nechci |
|
|
|
4. Doplň koncovky podstatných jmen:
Na hráz- rybníka pozorujeme žáb-. V rákos- se ukrývají hus- s housat-. Po kolejích jezdí lokomotiv- do Prah-. Pod lípam- stojí stodol- s krávam-. kozam- a kobylam-. Z lesa se ozývá houkání sov-. Na mez- poletují včel- nad barevnými květinam-. Domů se vrátíme až za tm-.
5. Podstatná jména – rod, číslo, pád, vzor:
Podst. jméno | Rod | Číslo | Pád | Vzor |
Na polích |
|
|
|
|
S bedlami |
|
|
|
|
Pro čápy |
|
|
|
|
O koblížkovi |
|
|
|
|
Hrochu! |
|
|
|
|
Bez větví |
|
|
|
|
6. Doplň správný tvar slov:
Na (pánev)________ osmaž (cibule)____________. Pod (lípy)____________stála lavička. Nad (hlavy)__________nám létaly (včela)__________. Kobyly s (hříbata) se pásly na poli. Nemocný Adam ležel v (postel) _________ v noční (košile)____________. Jede vlakem k (dědeček)____________. Řekni (Adam)_____________, ať se nebojí (tma) _________.
Matematika - pracovní sešit - strana 11.Tajenku napište na papír a odešlete na e-mail: kybalova@zsobrnice.cz
Učivo na týden 1.6.- 5.6.
Milé děti, přeji vám krásně prožitý Den dětí a mnoho zdraví a elánu do práce.
V tomto týdnu chválím Klaudinku, Lukáše a Pavlíka za práci z domova a všechny děti, které přišly do školy. Společně tak pracujeme na zadaných úkolech, procvičujeme, soutěžíme a opakujeme.
18.pracovní list z českého jazyka:
1.Doplň i x y:
Obchod s obuv- se nachází v Alšově ulic-. Měl bys m-t ve svých věcech pořádek. S takovými řečm- na mě nechoď! Dopis- se žádostm- občanů se v-řizují zde. Teta nevěděla starostm- co dřív. Letiště je zaplněno letadl-. Vel-ký lustr se rozzářil světl-. Vos- se brání žihadl-. Po neb- plují mráčk-. V Lab- se zv-šila hladina vody.
2. Doplň správný tvar vzoru (páni x pány) a koncovku y x i :
Ve velkém výběhu se důstojně procházeli lv- . Viděli jsme lv- , jak se vrhají na přinesené maso. Je pravda, že svišt- sviští? Viděli jste v horách svišt- ? Vysoko na nebi kroužili jestřáb- . Spatřili jsme jestřáb- vrhající se na kořist na zemi. Krokodýl- leželi nehnutě na kraji rybníčku. Dívali jsme se dlouho na krokodýl- .
3. Slovesa – osoba, číslo, čas:
Sloveso | Osoba | Číslo | Čas |
Plavali jste |
|
|
|
Vyšívám |
|
|
|
Čarujeme |
|
|
|
Budou bydlet |
|
|
|
Sedí |
|
|
|
Myslela jsem |
|
|
|
4. Doplň koncovky podstatných jmen:
Na louce se popásaly dvě kobyl- s hříbátk- . Kolem Čeňkovy pil- teče řeka Vydra. Mám ráda všechna roční obdob- kromě zim- . Milan pracoval bez známky únav- . Nad hladinou se míhají mušky se šídl-. Při chovu dobytka se farmář neobejde bez slám-. To je rychlík do Bratislav- . Silnice byla lemována lipam- .
5. Podstatná jména – rod, číslo, pád, vzor:
Podst. jméno | Rod | Číslo | Pád | Vzor |
Na dlani |
|
|
|
|
Pro psíka |
|
|
|
|
Nad hlavou |
|
|
|
|
O panence |
|
|
|
|
S dědečkem |
|
|
|
|
U kolotoče |
|
|
|
|
6. Vymysli slova s danými předponami: např. od-dych….
Od -: Roz-:
Bez -: Nad-:
Pod -: Před-:
19. pracovní list – matematika Jméno žáka:
1. Slovní úloha:
Monika šla do obchodu a dostala od maminky do peněženky jednu tisícikorunu, dvě pětisetkoruny a jednu stokorunu.
Nakoupila v potravinách za 980 Kč , v papírnictví za 240 Kč a v drogerii za 170 Kč.
Spočítej : a) Kolik Kč měla Monika od maminky?
b) Kolik Kč Monice zbylo po nákupu ve všech obchodech?
a) výpočet :
odpověď :
b) výpočet :
odpověď :
2. Písemné sčítání:
3 257 6 895 8 031
2 531 7 634 6 755
3. Písemné dělení :
8512 : 8 = 7 378 : 7 = 5 912 : 5 =
4. Porovnej výsledky těchto příkladů: ( větší, menší, rovná se )
a) ( 430 + 560) ( 740 – 380 )
b) ( 50 . 70 ) ( 270 : 30 )
c) ( 1 200 – 650 ) ( 740 + 330 )
5. Pamětné násobení :
10 000. 100 =
750 . 1 000 =
6 000 . 10 =
23 000 . 10 000 =
6. Pamětné dělení:
270 000 : 100 =
3 500 : 70 =
1 000 000 : 10 =
48 000 : 6 000 =
Učivo na týden od 8.6 do 12.6. 2020
Moji milí žáci, s dalším týdnem přináším i nové úkoly. Čas se nám krátí, ještě vytrvejte. Je nutné, aby jste někteří z vás vypracovali a poslali mi úkoly, které vám ještě chybí z minulých týdnů. Vaše práce je součástí hodnocení. Proto se snažte všechny úkoly co nejdříve a pečlivě splnit. Velmi chválím ty, kteří poctivě a svědomitě pracují, a děkuji rodičům za pomoc a spolupráci. Přeji vám krásné dny a mnoho zdraví. Prosím, tento týden si vyzvedněte cvičební úbory a kufříky s výtvarnými potřebami.I v tomto týdnu patří velká pochvala za práci z domova pro Lukáška, Klaudinku, Pavlíka. Chválím velmi všechny děti, které se mnou pracují ve škole. Jste šikulkové .
Čj - pracovní sešit s dráčky - strana 16, 17, 18.
pracovní sešit velký - strana 47, 48, 49.
M - pracovní sešit - strana 11, 12, 13.
Př - Hospodářské rostliny, hospodářská zvířata.
Léto v přírodě.
str. 83 Živočichové a str. 87 kap.17 Léto v přírodě
pročíst a odpovědět na následující otázky:
1) Čím nám jsou užitečná zvířata?
2) Co se vyrábí ze surovin, které lidem zvířata poskytují?
3) Kdy začíná léto a co je to letní slunovrat?
4) Jaké obilí dozrává nejdříve a jaké nejpozději?
5) Co sbíráme v lese a na co při sběru musíme být opatrní?
6) Namaluj zástupce hmyzu.
Učivo na týden od 15.6. do 19.6.2020
Milí žáci, zadávám poslední domácí úkoly a pak už vás budou opravdu čekat vytoužené prázdniny. Přeji vám mnoho zdaru při plnění úloh, ať se vám podaří , co nejlépe. Za domácí přípravu velmi chválím Lukáše, Klaudii a Páju. Velká pochvala patří dětem, které se mnou pracují a chodí do školy. Pošlete, prosím splněné úkoly do konce tohoto týdne, vaše práce a aktivita je součástí hodnocení.20. pracovní list – český jazyk Jméno žáka:
1. Doplň i x y:
Zakukala žežulička z doubrav-. Učni dnes pracovali s vrtačkam - . Ten cukr je určen pro včel-. Na trhu b – l stánek s dřevěn –mi p-šťalam-. Pachatel zm-zel beze stop-. Jedeme rychl-kem do Břeclav-. Nevěděl si rady s pravidl- pravopisu. V okol- Ostrav- se těží černé uhl-. U břehu kotví loďka s vesl-. Náměst- b-lo osvěleno ozdobnými lampam-.
( doubrava = dubový les)
2. Doplň správný tvar slova a koncovku y x i :
Honza Černý chová poštovní ( holub)-------------. Jeden pár holubů dal svému ( kamarád)--------------. Na zahradě u černých se prohánějí tři ( pes)--------. V králíkárně jsou bílí (králík)-------------. Také o tyto své (miláček)-------------- se Honza pečlivě stará. O svých zvířatech rád vypráví kamarádu ( Jakub)--------------.
3. Slovesa – osoba, číslo, čas:
Sloveso | Osoba | Číslo | Čas |
Přeskakoval bych |
|
|
|
Lákali jste |
|
|
|
Bydlím |
|
|
|
Budou se smát |
|
|
|
Přemýšlí |
|
|
|
Ptali se |
|
|
|
4. Doplň koncovky podstatných jmen:
Přivítali jsme milé host-. Letos jsem už viděl čáp-. Se zkušenými detektiv- probíhalo vyšetřování rychle. Nechala jsem si podepsat fotografie známými atlet-. S kamarád- jsme si domluvili odpolední výlet. Lv- stáli těsně u mříží a páv- nás vylekali svým křikem. Na slon- jsme si dávali pozor, stříkali totiž vodu až na moje kamarád-. Buvol- jsou přežvýkavci.
5. Podstatná jména – rod, číslo, pád, vzor:
Podst. jméno | Rod | Číslo | Pád | Vzor |
Pro slzy |
|
|
|
|
O kozlíkovi |
|
|
|
|
S Maruškou |
|
|
|
|
O poli |
|
|
|
|
Petrovi |
|
|
|
|
U srdce |
|
|
|
|
6. Hádanka:
Co je to los? dravý pták, savec podobný opici, příbuzný jelena, číslovaná poukázka loterie, sladkovodní ryba. Zakroužkuj správnou odpověď, mohou být i dvě J
21. pracovní list – matematika Jméno žáka:
1. Převody jednotek:
9m = _____cm 13dm =_____cm 18 km=______m
180 min =____h 360 s =_____min 7 hod =______min
50 mm = ____cm 170 m =____km 1000cm =____dm
2.slovní úloha:
Pan Veselý si koupil počítač za 30 000 Kč, tiskárnu za 6 500 Kč a další příslušenství za 5 300 Kč.
Kolik Kč celkem utratil?
Příklad:__________________________________________
Odpověď:________________________________________
3. Písemné násobení:
37 089 65 258 45 796
.___32 . 17 . 58
4. Písemné dělení:
38 679 : 7 = zk: 23 623 : 5 = zk:
5. Vypočítej:
a) Jeden rok má 365 dnů. Kolik dnů mají 3 roky?
b) Rok má 52 týdnů. Kolik týdnů mají 4 roky?
c) Jedna hodina má 3 600 sekund. Kolik sekund mají 2 hodiny?
Odevzdávání učebnic a vysvědčení
Milí žáci a rodiče, prosím, přineste do školy všechny vaše učebnice (vygumované a zalepené) do konce příštího týdne. Můžete si vyzvednout úbory, ručník a kufříky. Vysvědčení se bude vydávat v pátek 26.6.2020 před 8.00 hodinou v naší třídě vás budu očekávat. Proběhne také rozloučení s našimi deváťáky jako v loňském roce před školou. Moc se na vás těším.Pro vstup dítěte do školy je nutné vytisknout a vyplnit formulář čestného prohlášení (ke stažení ZDE). Ke vstupu do školy je také nutné mít roušku. Kdo ještě neodevzdal učebnice, odevzdá je v tento den. Bez prohlášení a roušky nemůže být dítě vpuštěno. Pokud již dítě v uplynulých dnech školu navštěvovalo a prohlášení odevzdalo, znovu jej přinést nemusí.
Pokud by se objevil závažný problém a dítě se nemohlo dostavit k převzetí vysvědčení, vyzvedne si jej zákonný zástupce v kanceláři školy v týdnu od 29.6. do 3.7. 2020 a to po předchozí telefonické domluvě.