Archiv 2019/2020
Učivo na týden 16.3. - 20.3.2020
Český jazykOpakování vzorů podstatných jmen rodu středního, ženského
Nová látka - vzory rodu mužského
Cvičení učebnice str. 86/ 5 a,b,c
str. 88/ 3 a,b,c
Matematika
Písemné násobení a dělení
Písemné násobení dvojciferným číslem
Cvičení učebnice str. 80/ 6 86/11
str. 81/15 86/14
str. 87/18
str.87/21
Slovní úlohy str. 85/ 3,4,5,6
Geometrie
Kružnice, konstrukce trojúhelníka, rovnostranný trojúhelník ( uč. str. 83 a 84)
Přírodověda
Opakovat přírodní společenstva les, pole, louka, rybník
Jaro v přírodě
Vlastivěda
Pověsti české - možnost přečíst si, pustit na internetu
Velkomoravská říše str.77
Počátky českého státu str.79
Úkoly vypracovávejte na papír nebo do cvičného sešitu, po příchodu do školy vezměte s sebou
Pokud máte možnost, můžete mi úkoly zaslat na email
V případě jakéhokoliv dotazu jsem Vám k dispozici na emailu grusserova@zsobrnice.cz
AJ -Birthday party
Prosím o vytvoření pozvánky na vaši narozeninovou party (tento úkol jsme již začali dělat ve škole, ale vzhledem k vzniklé situaci, prosím o nové vypracování).Pozvánka bude obsahovat: jména pozvaných, jídlo, pití (slovíčka, která jsme se učili), datum a místo konání.
Jelikož budete úkol dělat doma, prosím o důslednost a pečlivost. Děkuji Kybalová, English teacher
Vypracujte zadání
20.03. 2020AJ
Vypracujte zadání v příloze. Prosím o zpětnou vazbu, vypracujte v počítači a odešlete na email, nebo vypracujte ručně na papír, vyfoťte a pošlete na email - kybalova@zsobrnice.cz
Vypracované úkoly doneste do školy. Děkuji Kybalová, English teacher
Domácí úkoly na 23.3.-27.3.
Milí žáci, nadešel nový týden a já jsem si pro vás připravila opět pár úkolůPokud máte možnost, vyfoťte mi hotové úkoly a pošlete na email grusserova@zsobrnice.cz
Abych od vás měla nějakou zpětnou vazbu, poprosím, napište mi alespoň zprávu o tom, jak se vám daří úkoly vypracovávat...
Jsem vám kdykoliv k dispozici na uvedené emailové adrese
Chválím Dominika B., který mi dnes již nějaké hotové úkoly poslal
Český jazyk :
Doplň chybějící písmena:
I tygřici bol- zub-. A čím v-tší je zu- ,tím v-tší je bolest. I tygřice musí tedy k zubař- . Ale má se tam l-p než člov-k. Dostane injekc- a vše prospí. Pan doktor bolavý zu- v-vrtá, v-čistí kanálk- a uzavře plombou. Techn-čka mu podává nástroje a dalš- technik sleduje, jaký má pac-entka tlak krve, tep a dech. Kd-ž se tygřice probud- , je doma ve své klec-. Ani neví, že někde b-la. Jen protivná bolest je pr-č.
Urči vzor :
dříví - jeskyně -
poledne - podnebí -
květina - švihadlo -
akvárium - pampeliška -
višeň - odpoledne -
propast - klec -
Matematika :
učebnice str. 77 cv. 13,14
str.79 cv. 25
Geometrie - stále prosím trénujte konstrukci trojúhelníka, rýsujte různě velké kružnice, osu a střed úsečky
Vlastivěda :
podívejte se youtube na staré pověsti české, už jsme se na spoustu z nich dívali spolu, opakujte si Velkomoravskou říši a naučte se látku :-)
Přírodověda :
Zopakujte si Jaro v přírodě, naučte se látku, příští domácí úkol by mohl být i z přírodovědy :-)
Čtěte. Cokoliv,ale denně si přečtěte alespoň půl stránky textu.
Zatím mám úkoly od Domči B.,něco od Péti a Dennise, tímto znova všechny chválím!!
Sledujte stránky a posílejte dále, všem děkuji
Domácí úkoly 30.3.-3.4.
Milí žáci, nadešel nový pracovní týden a s ním je tu i pár nových úkolůOpět čekám vaše úkoly na emailu grusserova@zsobrnice.cz
Nejprve si zkuste v přírodovědě vyluštit křížovku, o jaru jsme si již dost povídali, použijte učebnici, internet....
Poté si zahrajte na detektivy ve vlastivědě a kromě odpovědí na otázky vyluštěte nápis v HLAHOLICI, jak již víte,je to písmo Cyrila a Metoděje.
V českém jazyce si zopakujte vzory rodu středního, prac. list je třetí fotografie, matematika foto č. 4 násobení dvojciferným číslem a dále učebnice str. 94 cv. 6. Jsou to převody jednotek, začali jsme spolu též dělat ve škole, zopakujete si je ve cv. 5 na str. 94.
Čítanka str.82 ŽRALOK
Geometrie : narýsuj rovnostranný trojúhelník KLM, kdy strana k = 5cm, strana l = 5cm a strana m = 5cm.
AJ - utvoř věty
V příloze zasílám podklady k vypracování domácího úkolu. Prosím o zpětnou vazbu. Vypracujte a odešlete mi to na e-mail: Kybalova@zsobrnice.czDěkuji a přeji hezké dny. Kybalová, English teacher
Dále můžete procvičovat matematiku na adrese www.speedmath.eu
Zdarma si stahnete testovací program a pak již trénujete a procvičujete. Své výsledky můžete dokonce ukládat a tím i soutěžit! Tak to zkuste
Další super stránkou je pro vás www.skolakov.eu nebo www.skolasnadhledem.cz nebo čerpejte z nabídky aplikací na našich stránkách viz. NÁSTĚNKA
moc vám všem děkuji za spolupráci při domácí přípravě.
Chválím Domču R., Domču B., Péťu, Dennise, Gustu. Tento týden nikdo jiný úkoly neposlal
Pokud ještě někdo doma pracuje a nemá třeba možnost fotit a posílat, prosím, alespoň napište zprávu.
Děkuji. Na všechny myslím, moc se na vás všechny už těším!
Kdybyste cokoliv potřebovali, vysvětlit, poradit atd. napište mi.
Domácí úkoly 6.4.-9.4.
Milé děti, tento týden nás čekají Velikonoce, tak abyste si je i v této situaci mohli náležitě užít, čeká na vás jen jeden pracovní list z českého jazyka a jeden z matematiky :-) Těm, na které mám kontakt, zašlu listy i do emailu,abyste mohli rovnou vypracovávat v počítači a následně odeslat...Pracovní list - matematika
1.) Vypočítej:
376 900 695 548 821
986 -95 .18 .37 .29
2.) Vypočítej:
49 : 5 = zb. 26 : 3 = zb. 71 : 8 =
9 : 2 = zb. 22 : 4 = zb. 66 : 7 = .
3.) Doplň tabulku:
3 990 | 4 000 |
| 4 020 |
5 000 |
| 7 000 | 8 000 |
2 998 | 3 998 | 4 998 |
|
7 326 | 7 336 |
| 7 356 |
100 |
| 300 | 400 |
4.) Ze zadaných číslic vytvoř požadované číslo:
0 2 5 8 9
Nejmenší jednociferné číslo |
|
Nejmenší dvojciferné číslo |
|
Nejmenší trojciferné číslo |
|
Nejmenší čtyřciferné číslo |
|
Největší jednociferné číslo |
|
Největší dvojciferné číslo |
|
Největší trojciferné číslo |
|
Největší čtyřciferné číslo |
|
5.) Doplň správné číslice:
6 875 – na místě tisíců je _______, na místě stovek je ______ .
3 206 – na místě jednotek je _____, na místě stovek je ______ .
8 853 – na místě stovek je ______, na místě jednotek je _____ .
Pracovní list –Český jazyk
Prosím o doplnění pracovního listu a zaslat zpět na e-mail:
grusserova@zsobrnice.cz
1.) Doplň koncovky podstatných jmen:
Pod stavidl_, loď s děl_, pod chodidl_, v okol_, pevné zdrav_, na neb_, v údol_, včel_ se žihadl_, mezi ob_dl_m_, v podkrov_, v_práví o dětstv_, klece s šelmam_ a opicem_, parní lokomotiv_, košaté líp_, s tkaničkam_, nad hradbam_, loupe cibul_, kniha s básněm_, uzené ryb_, polévka s mrkv_, kyselé slív_, čajové směs_, sáček se sol_, lamp_, hejna koroptv_, květy levandul_ .
2.) Zakroužkuj slova, která se skloňují podle vzoru píseň:
Mez, Jitka, třešeň, cibule, dlaň, bříza, chvíle, mrkev, závist, broskev, škola, konev, větev.
3.) Urči u sloves osobu, číslo a čas:
Sloveso | osoba | číslo | čas |
Pracoval jsem |
|
|
|
Uklízeli jsme |
|
|
|
Budu psát |
|
|
|
Čarovali |
|
|
|
Nepřijdeš |
|
|
|
4.) Napiš slova ve správném tvaru:
Pravítko (č.j. 3.p) –
Doupě (č.j. 7.p)-
Peří (č.j. 2.p) –
Nebe (č.mn. 4.p)-
Ulice (č.mn. 6.p)-
Jana (č.mn. 5.p)-
Větev (č.j. 3.p)-
5.) Urči rod, číslo, pád a vzor:
Podstatné jméno | Rod | Číslo | Pád | Vzor |
pod hruškou |
|
|
|
|
Ke lvíčeti |
|
|
|
|
O jabloni |
|
|
|
|
Bez mrkve |
|
|
|
|
6.)Doplň do vět slova ve správném tvaru: košile, sklenice, louže, boule, mísa, kráva, televize
Po pádu mám na hlavě __________ . Chlapci běhali po dešti mezi _________________ . Maminka mi vyprala novou ____________ . Na louce se pasou ___________ . Nerozbij tác s plnými _____________ . Rád se dívám na ________________ . Do _______ nasyp mouku.
AJ
Milí žáci, chybí mi od některých z vás domácí úkoly, tak se podívejte a dodejtePodívejte se na www.skolakov.eu, Anglický jazyk 4.třída a vyberte si cvičení SLOVESA a FOOD. Pak mi napište na e-mail: kybalova@zsobrnice.cz , jak jste byli, či nebyli úspěšní. Přeji hezké Velikonoce a klidné dny. English teacher
Domácí úkoly 14.4.-17.4.
Zdravím vás všechny po Velikonocích a jsem tady s dalšími domácími úkoly.Za tento týden chválím Péťu, Domču B., Domču R.,Dennise,Gustu,Dandu,Marka a nově také Fanynku !!! Všem děkuji za zaslané úkoly a děkuji rodičům za spolupráci
Pracovní listy vám kromě vložení sem, zasílám i na emaily, tam po otevření můžete nahoře kliknout na povolit úpravy a psát rovnou do počítače a odeslat, usnadní vám to práci. Kdo by s tím měl problém, může samozřejmě psát i nadále na papír :-)
Český jazyk
Výklad vzorů rodu mužského, je to nová látka, shlédněte video několikrát, naučte se rozlišit, který vzor je životný a který neživotný,odkaz:
https://www.youtube.com/watch?v=yggI2gDsey4
učebnice: str. 92/3 text začíná Navečer se mládež....
str. 94/4 a, b text začíná Na louce se pásly....
Vím, že Péťa má jinou učebnici, proto píši začátky textů, pokud to máte někde jinde, najděte v knize, kde začíná cvičení s tímto textem
Doplň správné i/y:
Spol__kat sousta, nem__slet na úkol, kl__dný dech, dlouhý b__č, nebo__dlené domy, obl__bil si film, Em__lův kamarád, dobré b__dlo, l__žařský vlek, prům__slový kraj, bl__skavá ozdoba, vyhraná b__tva, odb__t svou práci, m__nulý týden, poml__t kávu, l__kožrout, krab__ce na ml__nek, l__skové oříšky, vyb__lit b__t, l__tkový sval, l__zat zmrzl__nu.
Utvoř vhodné věty:
bít x být
lyska x liška
my x mi
3. Urči u sloves osobu, číslo a čas:
Sloveso | osoba | číslo | čas |
Nevíme |
|
|
|
Odcházejí |
|
|
|
Zaspali jsme |
|
|
|
Vzbudil jsem se |
|
|
|
Uklízíte si |
|
|
|
Prali jsme se |
|
|
|
4. Urči u podstatných jmen rod, číslo, pád a vzor:
Podstatné jméno | rod | číslo | pád | vzor |
V obilí |
|
|
|
|
V posteli |
|
|
|
|
S mašlemi |
|
|
|
|
Se slůnětem |
|
|
|
|
Pod peřinou |
|
|
|
|
Bez kluziště |
|
|
|
|
Čtení:
čítanka str. 86 Ztroskotání lodi
učebnice str. 102/12, 102/18, 102/20, 103/22, 103/23
1. Převeď na m: ( 1m =100cm, 2nuly ubývají )
200cm = ______m 1500cm =_______m
2000cm = _______m 4500cm =______m
20000cm = _____m 16000cm = _____m
7500cm = _____m 25000cm = _____m
2. Převeď na cm: (1dm = 10cm =100mm)
12dm + 7cm =______________cm 8m + 8dm = ______cm
28dm + 9cm =_________cm 10m + 100cm = ______cm
6m + 25cm = ______cm 8m + 37cm = _______cm
3. Převeď na mm: ( 1000mm=100cm=10dm=1m)
36m = ___________mm 8m = _________mm
28cm = ________mm 13 dm = _______mm
173m = __________mm 749cm = _______mm
4. Doplň.
1 km =_______ m 1 m = ______dm
230 cm =________ dm 7 dm =_______ mm
1 m =______ cm 4 dm = ______cm
1 dm =________ mm 2 m 16 mm = ________mm
1 m =_________ mm 6 m 5 cm = _________cm
Přírodověda:
začali jsme spolu, dočtěte si kapitolu 15 na straně 77-78
Vlastivěda:
Počátky českého státu str. 79-80, kapitola 20
AJ
Milí žáci, minule jsem vám posílala odkaz na www.skolakov.eu, věřím že jste se na cvičení již podívali a pilně pracujete :-).Tímto vás prosím, až si vypracujete nějaké cvičení s hodnocením, tak mi prosím vyfoťte, jak jste byli úspěšní (počet hvězdiček) a odešlete na e-mail: kybalova@zsobrnice.cz. Děkuji a přeji hezké dny. Kybalová, English teacher
Úkoly 20.4. - 24.4.
Milé děti, kdo z vás se podíval na video s mužskými vzory? A kdo jim porozuměl?Vyzkoušíme si to na cvičení z učebnice
Český jazyk :
učebnice str. 95 cv. 2
str. 95 cv. 3
str. 94 cv. 6 b to je opakování
čítanka: str. 89 a 90
7. Pracovní list – Český jazyk Jméno žáka:_____________
- Doplň i,y a urči vzor
stráže na tvrz ch
léčivými lázněm
obrazy naší vlast
běžící lam
pole za vesnicem
- U sloves urči osobu, číslo a čas:
Sloveso | osoba | Číslo | čas |
Zaléváme |
|
|
|
Rozstříhal jsem |
|
|
|
Nakreslíte |
|
|
|
Půjčuji si |
|
|
|
Nechtěli jste |
|
|
|
Budu si číst |
|
|
|
- Doplň i x y :
V neděl- nešiji. Na ulic-ch se večer rozsv-t- lamp-. Pes si lehl do tráv-. Pěnkav- v-zobaly jádra oř-šků. Na zem- leží nový koberec.
V z-mě jsme našli zaječí stop- bl-zko u naší vs-. Seď na židl-. Na pol- roste obil-.
- Uveď podstatná jména v závorkách do tvaru množného čísla:
Pryč jsou (doba)_____________, kdy lidé svítili (svíčka) _____________ a petrolejovými (lampa)_________________.
V (pole)___________ žije mnoho myší a hrabošů, kteří se živí (obilí) ________________.
Okolo cesty rostou (vrba) _________. Mám ráda koláče s (hruška)____________ a (švestka) _______________.
- Doplň u podstatných jmen rod, číslo, pád a vzor:
Podstatné jm. | rod | číslo | pád | vzor |
S radostí |
|
|
|
|
Na koštěti |
|
|
|
|
Pro ryby |
|
|
|
|
Za lampami |
|
|
|
|
Bez mýdel |
|
|
|
|
Matematika :
Matematika – geometrie -Obvod trojúhelníka
Pro výpočet odvodu trojúhelníku je zapotřebí znalosti délek všech tří stran trojúhelníku. Obvod trojúhelníku je součtem délek jeho tří stran. Tento výpočet využijeme např. při zjišťování délky pletiva pro oplocení trojúhelníkové zahrady. Základní jednotkou obvodu je metr.
Obvod trojúhelníku - vzorec
obvod trojúhelníku = strana a + strana b + strana c
O = a + b + c
Obvod trojúhelníku - video
https://www.youtube.com/watch?v=2z64GnWkVoA
Zkus pracovat samostatně: Vypočítej obvod trojúhelníka ABC, strana a = 9cm, strana b = 7cm,
strana c = 6cm. Napiš vzorec, pak do něj dosaď rozměry stran a vypočítej obvod trojúhelníka.
Učebnice str.97 cv. 9
8. Pracovní list matematika – Jméno žáka:___________
1. Převeď jednotky hmotnosti: 1 t = 1000kg 1kg = 1000g
6000g = kg 20000g = kg
15t = kg 120kg = g
47000g = kg 9t = kg
350000kg = t 800t = kg
2. Písemně násob:
549 1237 2658
*54 *42 *31
3. Slovní úloha:
Pepík měl…………………………………….29875kg ořechů
Rozděl do …………………………………….5 pytlů
Kolik kg ořechů bylo v jednom pytli?
Příklad: zkouška:
Odpověď:___________________________________________________
4. Písemné dělení:
65012 : 9 = zk: 70413 : 8 = zk:
31095 : 5 = zk: 19784 : 4 = zk:
Veselá věda
POZOR, POZOR! Informace pro malé badatele, zvídavé děti a nejen pro ně. Po rozkliknutí přiloženého odkazu najdete na kanálu youtube úžasné návody na pokusy, které se dají zvládnout doma a dokonce, ve většině případů, i bez rodičů. Nejsou to úkoly, je to zábava pro volný čas, která vás však mnohému novému naučí. Každý týden vám organizace Veselá věda přidá jedno nové video s dalším návodem na prima zábavu. (Při spouštění stránky buďte trpěliví, chvilku to trvá.)https://www.youtube.com/playlist?list=PLJHHveFosbSxQ22mUYx85bP9whyXRn42b
pokud byste chtěli své pracovní sešity, přijďte si pro ně ve středu 22.4.2020 před školu v čase od 9 do 10 hod., budu tam a předám vám je
AJ
Milí žáci, novým zadaným úkolem pro vás bude, abyste vytvořili KŘÍŽOVKU - ze slovíček, které jste se již naučili.Co vyjde v tajence si vymyslete sami, ale minimální počet písmen je 12 (tajenka může obsahovat i více slov).
Slova, která se budou doplňovat do tajenky buďto nakreslete a nebo jednoduše popište, ale prosím v angličtině :-)
Budu se těšit, na vaše výtvory, které odesílejte na email: kybalova@zsobrnice.cz Hezké dny přeji, English teacher
Domácí úkoly 27.4.-30.4.
Milí žáci, zadávám úkoly na další pracovní týden.Vaše odpovědi očekávám do neděle 3.5.Tento týden mám zatím úkoly od Péti, Domči B., Domči R.,Dandy a Dennise.Co vy ostatní????
Český jazyk :
uč.str. 97 cv. 4
98 cv. 5
9. pracovní list – český jazyk Jméno žáka:
Doplň i.y :
Ivanka se učí angl-čtinu. Každý t-den chodí do jaz-kové škol-. Její uč-telka žákům neustále připom-ná, že naučit se cizí jaz-k v-žaduje vel-kou p-li, kázeň a dobrou znalost mateřšt-ny.Ivanka si už přečetla prvn- angl-ckou kn-hu a naučila se nějaké
p-sničky. Také si dop-suje s dívkou z Lond-na. Jmenuje se Brenda. Někol-krát se už navštív-ly. Staly se z nich přítelk-ně.
Doplň správný tvar slov do vět:
Zuby (pila)_____________se otupily. Mám rád polévku s (kroupa)___________.Milan cestoval z (Ostrava)____________ do (Praha)_________________. Obloha byla poseta (hvězda)___________________. Chudí lidé spávali na (postel)_____________
v kuchyni u kamen, aby se ohřáli. Dříve se svítilo petrolejovými (lampa)___________.
Na louce poletoval motýl s barevnými (křídlo)__________________.
3.U sloves urči osobu, číslo a čas:Sloveso | osoba | číslo | čas |
Namalovali jste |
|
|
|
Zalévám |
|
|
|
Nenaučil se |
|
|
|
Padám |
|
|
|
Zakopneš |
|
|
|
Budu muset |
|
|
|
4. U podstatných jmen urči rod, číslo, pád, vzor:
Podst. jméno | Rod | číslo | pád | vzor |
přes švihadlo |
|
|
|
|
u lavice |
|
|
|
|
s dítětem |
|
|
|
|
bez maminky |
|
|
|
|
během jídla |
|
|
|
|
za břízou |
|
|
|
|
5. Doplň i,y:
Med v- tvářejí včel-. Na l-monádu létaj- vos-. V lese sb-ráme houb-. Posadil se na židl-. U rybníka kvákají žáb-. B-lou kůru mají bříz-. Na louce se pasou kráv- a kobyl-. Rád se dívám na televiz-. Mám vel-kou boul- na čele. Petr ležel v postel-. Nemám rád polévky s mrkv-. V konv- neb-la voda na zaléván-.
Matematika:
Jednotky času : zopakujte si převody jednotek, tj. 1h = 60 min.
1 min. = 60 s
1 h = 3600 min.
uč. str. 98/2
98/3
98/4
10. pracovní list – matematika Jméno žáka:
1. Vyřeš slovní úlohu:
Za 1 hodinu nateče do bazénu 150l vody
Za 10 hodin? 10 x více
Příklad:________________________
Převeď na hl ( 1hl = 100l)_____________________
Odpověď:______________________________________________
2. Jednotky času:
1 hod 05 min =_________min 3 hod 20 min =_____________min
4 hod 36 min = _________min 7 hod 17 min = ___________min
360 min = ___________hod 480 min = ___________hod
420 s = _________min 180 s = ________min
3. Vybarvi stejnou barvou odpovídající dvojice:
6 min 2 týdny 1 rok březen 4 dny 1080 s 20 h
72000s 365 dnů 31 dnů 360 s 18 min 336 h 96 h
4. Písemné dělení + proveď zkoušku:
23458 : 7 = zk: 19547 : 9 = zk:
43905 : 5 = zk: 8066 : 6 = zk:
5. Dělení se zbytkem:
58 : 9 = 73 : 8 = 19 : 3 =
46 : 5 = 2 : 8 = 15 : 4 =
62 : 8 = 47 : 7 = 13 : 9 =
6. Vypočítej obvod trojúhelníka : a = 16cm, b = 19cm, c = 17cm.
O = a + b + c
O =________
O = ________cm
Přírodověda :
minulý týden jste si měli přečíst kapitolu 15 na str. 76. Připravila jsem si pro vás jednoduché otázky, poprosím napsat odpovědi a též mi je zaslat
1) Co patří do živé a co do neživé přírody?
2) Uveď alespoň 3 nerosty
3) Jak se jmenuje nerost, který tvoří součást naší potravy? Maminka ho určitě často používá v kuchyni
4) Jmenuj nejtvrdší nerost a napiš, k čemu se používá
Příští týden vymyslím otázky z vlastivědy,tak kdo se ještě nepodíval, podívá se na kapitolu 20 na str. 79
Pořadí podle aktivity v domácí přípravě :-)
1.místo: Péťa2.místo: Domča B.
3.místo: Domča R.
4.místo: Ondra
5.místo: Gusta
6.místo: Dennis
7.místo: Danda
8.místo: Saša
9.místo: Fanynka
10 místo: Marek
Pořadí budu měnit podle zaslaných úkolů
Prosím, vypracovávejte všechny úkoly, které dávám sem na stránky, nejen pracovní listy, které vám zasílám! Děkuji
AJ
Milí žáci, v příloze vám zasílám jednoduché věty na překlad. Přeložené věty mi pošlete do emailu: Kybalova@zsobrnice.czPřeji hezké dny a budu se těšit na vaše práce. Kybalová, English teacher
Domácí úkoly 4.5.-7.5.
Milí žáci, je tu nový týden a s ním nové úkoly.Děkuji všem dětem, které mi pravidelně zasílají domácí úkoly, všem rodičům za pomoc a bezva komunikaci
Prosím vypracovávejte všechny úkoly z učebnic, z pracovních listů... Tento týden chválím Ondru, který jako jediný zaslal i odpovědi na otázky z přírodovědy! Ale jinak chválím vás všechny,kteří posíláte, protože někteří z vás buď lenoší a nic nedělají, nebo neposílají
Český jazyk:
uč. str. 98 cv.8 a) i b) cvičení začíná Za řekou jsme viděli.......
Čítanka : str. 94
11. pracovní list – český jazyk Jméno žáka:
1. Urči vzor u podstatných jmen rodu mužského (nezapomeň nejprve zjistit, zda je životné nebo neživotné):
Tatínek - __________ zloděj- ____________ Fík - ___________
Plot - ____________ pejsek -___________ jetel -__________
Pařez -___________ čáp -___________ kašel -___________
Zámek- ___________ datel -___________ učitel - __________
2. Doplň koncovky podstatných jmen:
V konv- bylo mléko. Bříz- mají bílý kmen. V řece žijí ryb- a na břehu kvákají žáb-. Dám si trochu káv-. Na návs- stojí pomník ze žul-. Dělníci skládají cihl-. Včel- sbírají sladké šťáv- z květin. Na jedl- sedí dvě veverk-. Seď na židl-. Milan leží v postel-. Slyšíš houkání sov-?
3. U podstatných jmen urči rod, číslo, pád a vzor:
Podst. jméno | Rod | číslo | pád | vzor |
Z řepy |
|
|
|
|
S žížalami |
|
|
|
|
Pod umyvadlem |
|
|
|
|
Pro včely |
|
|
|
|
Na rybách |
|
|
|
|
V obydlí |
|
|
|
|
4. Doplň do vět správné tvary slov:
Nad (skály) ____________ vyšlo slunce. Ze (tma) ___________bylo slyšet houkání. Na procházky chodím ve sportovní (obuv) _______________. Nemocný chodil o (berle)__________. Na tabuli kreslím barevnými (křídy)______________. Váza s (květiny)____________ stála na stolku. Dračí ocas byl ozdobený barevnými (mašle) _____________. Bez (sůl)____________ se nedá vařit.
5. U sloves urči osobu, číslo a čas:
Sloveso | Osoba | číslo | čas |
Prolézají si |
|
|
|
Začarovali jsme |
|
|
|
Snědl jsem |
|
|
|
Opakujeme |
|
|
|
Budu mít |
|
|
|
6. Podle vzoru doplň koncovky podstatných jmen rodu mužského:
Dva sokol- (páni), pro orl- (pány), v jetel- (stroji), sirup proti kašl- (stroji), nové automobil- (hrady), za osl- (pány), o král- (muži), čáp- (páni) letí, kruté mraz- (hrady),k ředitel- (muži), se ps- (pány), ps- (páni) rychle běží, krab- (páni) mají klepeta, pozor na krokodýl- (pány)Matematika:
uč. str.98 cv. 5
str. 98 cv. 6
str. 98 cv. 8
12. pracovní list – matematika Jméno žáka:
1. Slovní úloha:
Na výlet přijelo 2905 turistů
Rozděl je do lanovky po 5 lidech
Kolik kabinek pojede na rozhlednu na kopci?
Příklad: zk:
Odpověď:_____________________________
2. Jak dlouho žije hmyz? Převeď na minuty ( krát 60). Zakroužkuj, který druh hmyzu se dožívá nejméně.
hmyz | motýl | mšice | moucha | mravenec | jepice | komár |
Délka života v hodinách | 336 | 120 | 672 | 504 | 45 | 58 |
| *60 |
|
|
|
|
|
Délka života v minutách |
|
|
|
|
|
|
3. Převeď na uvedené jednotky:
10m =……………..mm 13500dm = ………………m 84000mm = ……….dm
80hl = …………l 57000l = …………….hl 3600min = …………h
180s = ………..min 39000kg = …………..t 5hl = ………….l
4. Písemné násobení dvojciferným činitelem:
593 894 1568 7801
*36 *42 *83 *27
5. Písemné dělení:
61087 : 6 = zk: 30864 : 4 = zk:
Vlastivěda:
Měli jste za úkol pročíst si kapitolu 20 Počátky českého státu...
Zkuste odpovědět na tyto jednoduché otázky:
1) Jak se jmenoval nejmocnější kmen Čechů?
2) Jmenuj dvě přemyslovská knížata.
3) Jaký kníže byl prohlášen za svatého?
4) Jaké stavby se stavěly v románském stylu?
AJ
Milí žáci, podívejte se, prosím, pořádně na zadané úkoly z anglického jazyka, někteří z vás mi dosud nic neodevzdali. Dodělejte si je, ať máte všechno v pořádku.Děkuji Kybalová
Domácí úkoly 11.5.-15.5.
Moji milí žáčci, zadávám vám další domácí úkoly na následující týden. Opět chválím všechny děti, které zasílají pravidelně úkoly a vypracovávají vše, co zadám.Tento týden zaslouží speciální pochvalu Ondra, Péťa, Dennis a Domča B., ti vypracovali i vlastivědu a minulý týden přírodovědu!
Děkuji rodičům za spolupráci
Český jazyk :
učebnice str. 99 cv.9 ( začíná Babička koupila...)
str. 99 cv. 10 ( tabulka na doplnění slov do pádů)
str. 99 cv.11 ( začíná Pavel chová...)
čítanka: str. 95
13.pracovní list – český jazyk Jméno žáka:
1. Doplň koncovky podstatných jmen podle vzoru, podstatná jména rodu ženského zakroužkuj:
Do Ostrav-, dřív-, se zel-m, v zahradnictv-, s řemesl-, z Opav-, uhl-, bez síl-, s dívkam-, v postel-, do hlav-, služb-, s křesl-, s kol-, z ocel-, na pol-, na neb-, do tráv-, na větv-ch, mýt se mýdl-, u Pavl-, v lavic-ch, pod křídl-, vysoké palm-, ryb- a žáb-, v konv-ch.
2. Doplň koncovky podstatných jmen rodu mužského podle vzoru, vzor napiš do závorky ve správném tvaru, modře zakroužkuj životná, zeleně neživotná podstatná jména:
Mladí pštros- (__________), slyšel výstřel- (_________), v cíl- (_________), dva dopis- (________), jdu k ředitel- (__________), sbírá hřib- (__________), silní lv- (________), milý přítel- (___________), mezi strom- (___________), k učitel- (__________), v jetel- (_______), v ovoci jsou červ- (_________), lovit krokodýl- (________), vidět jestřáb- (_________), zavolej Jirkov- (_________), dva kilogram- (__________), o pelikánov- (___________), krmit holub- (_________), včelí úl- (__________), pro ps- (___________).
3. Urči u sloves osobu, číslo, čas:
Sloveso | osoba | číslo | čas |
Protahoval se |
|
|
|
Nežalujte |
|
|
|
Vypracovali jsme |
|
|
|
Zašiješ si |
|
|
|
Upadneš |
|
|
|
4. Doplň i x y:
L-ška B-strouška
Paní rev-rníková v-táhla z troub- upečenou kachnu. Vonělo to po celém staven-. Pes si brous- zub- na kost-. Ochočená l-ška B-strouška si dělala laskom-ny, ale b-lo jí příliš dlouhé čekat na poledne, kdy se l-dé krm-vají a na ni ob-čejně pamatují. Um-nila si, že si ke kachně jenom př-čichne. Na v-c si netroufla, protože b- jí mohli v-prášit kož-ch. Přič-chla, ale vůně b-la př-liš svůdná. L-ška nejdříve ukousla kousek noh- a za chvil-čku přitáhla celou peč-nku pod z-dku u kam-nek. Tentokrát z toho b-l takový v-prask, že si příště B-strouška raději utřela vous- a všechno, co v-cházelo z troub-, nechávala raději na pokoji.
5. U podstatných jmen urči rod, číslo, pád a vzor:
Podstat. jméno | rod | číslo | pád | vzor |
V jeteli |
|
|
|
|
S malinami |
|
|
|
|
O Fíkovi |
|
|
|
|
Na hrušni |
|
|
|
|
S pávy |
|
|
|
|
Matematika:
prac.sešit str. 9 celá stránka (ten,co jsem vám rozdala u školy)
učebnice str. 101 cv.2
str. 101 cv.4
str. 101 cv.5
14. pracovní list – matematika Jméno žáka:
1. Doplň správné jednotky:
6000cm = 60_______ 13dm = 1300_______
8m = 80________ 4km 20m = 4020_______
18m = 18000______ 7km 5m = 7005______
2. Slovní úloha:
V nádrži je………………………35000l vody
Rozděl do 5 sudů
Kolik litrů vody je v jednom sudu?
Příklad:______________
Odpověď:_________________________________
3. Doplň do tabulky výsledky:
a | a + 530 | a - 730 | a : 5 | a * 2 |
23 640 |
|
|
|
|
19 850 |
|
|
|
|
64 140 |
|
|
|
|
Příklady na dělení a násobení počítej písemně, + a – zpaměti.
4. Vypočítej: V zoologické zahradě musí nakoupit krmení pro zvířata. Pomoz vypočítat, kolik krmiva potřebují koupit pro daný počet dní.
Spotřeba v kg | 1 den | 2 dny (*2) | 3 dny (*3) | 4 dny ? | 5 dní ? | 6 dní ? | 7 dní ? |
ryby | 60 |
|
|
|
|
|
|
ovoce | 600 |
|
|
|
|
|
|
zelenina | 400 |
|
|
|
|
|
|
5. Písemné násobení:
1906 5487 3051
*36 *41 *52
6. Vypočítej obvod trojúhelníka – a = 17cm, b = 30cm, c = 20cm:
Vzorec :________________
Dosaď čísla:______________
Výpočet:____________ Odpověď:_____________________________________
Přírodověda:
Přečti si kapitolu 16 na str. 79 a zkus odpovědět na následující otázky :-)
1) Jmenuj základní části rostlin.
2) Které části rostlin slouží lidem jako potrava? Uveď dva příklady.
3) Nakresli jednu kořenovou zeleninu.
4) Napiš mi, jaké plody ze stromů a keřů máš nejraději.
Domácí úkoly 18.5.-22.5.
Opět vás všechny moc zdravím, moji milí žáčciZasílám úkoly na další pracovní týden. Opět moc chválím všechny, kteří posílají. Spousta z vás se mi ale zase za tento týden vůbec neozvala! Pracujte, ať všechno nezapomenete! Pokud pracujete, ale nedáte mi vědět, je to jako byste nic nedělali
Tento týden moc chválím Domču B., ten vypracoval úplně vše, dále Ondru, Dennise, Dandu a Gustu!
Český jazyk:
učebnice str. 101 cv. 3
str. 101 cv. 4
15. pracovní list – český jazyk Jméno žáka:
1. Doplň y x i:
Rádi chytáme ryb-. Sl- ším zvuk píšťal-. Cestujeme do mnoha zem-. V zeměp-se se seznamujeme s řekam- a horam-. Voda v láhv- je studená. Dovezli nám cihl-. Na pol- řep- se honili hraboš-. Daně tekly slz-. Žáci se učili o krv-. Pod postel- se schovala m-š. Lamp- v ul-ci se rozsv-tily. Na jedl- seděly dvě sov-. V mrkv- jsou v-tamíny. Kvetou líp-.
2. Doplň do souvětí vhodné spojky:
Byla velká tma, ________měsíc nesvítil. Myslel jsem, ______půjdeš se mnou. Chtěl bys, _____už byly Vánoce? Líbilo se mi, ______Andrea zpívala. Petr je výborný nejen ve fyzice, ______i v chemii. Dlouho nepršelo, _________musel tatínek zalévat. Jirka byl v Čechách,_____ Prahu nenavštívil. Houby letos asi neporostou, ________je všude velké sucho. Tahle hra mě nebaví, ___________skoro vždycky vyhraji.
(Nabídka: protože, ale, aby, že, proto, jelikož, když,)
3. Urči u sloves osobu, číslo a čas:
Sloveso | osoba | číslo | čas |
budeš se radovat |
|
|
|
mňoukalo |
|
|
|
chtěl jsem |
|
|
|
sedíme |
|
|
|
zabydleli se |
|
|
|
schoval jsi se |
|
|
|
4. Doplň koncovky podst. jmen podle tvaru vzoru,do závorky, podstatná jména rodu mužského životného zakroužkuj žlutě:
Pod křídl- (městy ), rychlé motocykl- (___________), se slov- (_________), o Tondov- (__________), ojeté automobil- (_________), vysoké topol- (__________), s koťat- (________), omáčka s houbam- (_________), pro slon- (_________), s křídl- (________), krmit orl- (________), motýl- (________)v síti, krokodýl- (_______) jsou nebezpeční.
5. Urči rod, číslo, pád a vzor podstatných jmen:
Podst. jméno | Rod | Číslo | Pád | Vzor |
V posleli |
|
|
|
|
Na moři |
|
|
|
|
Pro pávy |
|
|
|
|
Se slony |
|
|
|
|
náušnicemi |
|
|
|
|
o královi |
|
|
|
|
Matematika:
učebnice str. 102 cv. 12
str.102 cv. 14
str. 102 cv. 18
str. 102 cv. 20
pracovní sešit str. 10
16. pracovní list – matematika Jméno žáka:
1. Převody jednotek: (1h = 60min = 3600s, 1min = 60s)
180min =_____h 300min =_____h 540min =_____h
6 min = _____s 10min =_____s 120min= ______h
2h 45min =________min 3h 17min =________min 2min 30s=________s
2. Slovní úloha:
Jedno kolo stojí……………………..7509 Kč
Kolik škola zaplatí za 15 kol? (15 krát více)
Příklad:
Odpověď:________________________________________
3. Zakroužkuj správné odpovědi. Můžeš je ověřit na internetu.
Žirafa měří a) 4cm b) 10m c) 4m Jelen váží a) 20kg b)1t c)200kg
Králík váží a) 2kg b) 2g c)2t Beruška měří a) 3dm b) 4cm c) 5mm
4. Pamětné dělení:
56 : 4 = 51 : 3 = 48 : 2 =
98 : 7 = 68 : 4 = 96 : 8 =
39 : 3 = 84 : 7 = 99 : 9 =
85 : 5 = 128 : 8 = 60 : 5 =
5. Vypočítej obvod trojúhelníkové zahrady a = 53m, b = 90m, c = 125m:
Vzorec:_____________
Dosaď délky:___________
Výpočet:____________
Odpověď:______________________________________________
6. Písemné dělení:
60123 : 9 = zk: 31784 : 6 = zk:
Domácí úkoly 25.5.-29.5.
Krásný den všem žákům a rodičům,zasílám vám úkoly na nový pracovní týden. Tentokrát máte jen jeden list z českého jazyka a důrazně vás žádám, abyste si doplnili vše, co jsem doposud zaslala. Někteří z vás neposílají vůbec nic, někteří vypracují jen pracovní listy, které vám zasílám do emailu. Doplňte si prosím vše, jsou tu úkoly z učebnic čj a mat., přírodověda, vlastivěda....Věnujte tento týden prosím doplnění prací, které vám chybí . Moc chválím Dominika B, Péťu, Ondru, ti dělají poctivě vše. Pracovní listy zasílá Dennis, Danek, Gusta....ale co vy ostatní???
Český jazyk :
učebnice str. 101 cv. 5 a 6
str. 102, cv. 9
17. pracovní list – český jazyk Jméno žáka:
1. Doplň i x y:
Medv-dek chtěl v-razit, ab- zabránil las-čce v loupeži. Tu náhle uv-děl na balvanech pod borov-cí nějakou melu. Zm-tal se tam chumel těl a medv-dek teprve po chvíl- rozeznal,že to las-ce d-voce zápasí s l-škou. Sešli se dva lup-či u jedné kořist-. To se v-, že n-kdo nechtěl ustoup-t.
2. Doplň správný tvar vzoru (páni x pány) a koncovku y x i :
Strýc chová holub- (__________). Po náměstí se procházejí holub- (___________). Na trhu prodávají mušle a krab- (___________). V košíku jsou mušle a krab-(________).Nad květinami poletují motýl- (__________). Alan má síťku na motýl- (_________). Pozoroval jsem čáp- (_______). Na komíně si postavili hnízdo čáp- (__________).
3. Slovesa – osoba, číslo, čas:
Sloveso | Osoba | Číslo | Čas |
Zašívala jsem |
|
|
|
Nevstali jste |
|
|
|
Sedíme |
|
|
|
Začarovala jsem se |
|
|
|
Budu vstávat |
|
|
|
Nechci |
|
|
|
4. Doplň koncovky podstatných jmen:
Na hráz- rybníka pozorujeme žáb-. V rákos- se ukrývají hus- s housat-. Po kolejích jezdí lokomotiv- do Prah-. Pod lípam- stojí stodol- s krávam-. kozam- a kobylam-. Z lesa se ozývá houkání sov-. Na mez- poletují včel- nad barevnými květinam-. Domů se vrátíme až za tm-.
5. Podstatná jména – rod, číslo, pád, vzor:
Podst. jméno | Rod | Číslo | Pád | Vzor |
Na polích |
|
|
|
|
S bedlami |
|
|
|
|
Pro čápy |
|
|
|
|
O koblížkovi |
|
|
|
|
Hrochu! |
|
|
|
|
Bez větví |
|
|
|
|
6. Doplň správný tvar slov:
Na (pánev)________ osmaž (cibule)____________. Pod (lípy)____________stála lavička. Nad (hlavy)__________nám létaly (včela)__________. Kobyly s (hříbata) se pásly na poli. Nemocný Adam ležel v (postel) _________ v noční (košile)____________. Jede vlakem k (dědeček)____________. Řekni (Adam)_____________, ať se nebojí (tma) _________.
Čítanka : str. 99-102 I špendlík je k něčemu dobrý
Matematika:
učebnice str. 103 cv. 23, 25 a 28
Vlastivěda:
pročíst str. 81 kapitola 21 České království a odpovědět na otázky:
1) Co získal Přemysl Otakar I. v roce 1212?
2) Jmenuj další krále z přemyslovského rodu
3) Jak se jmenovaly nové mince, které nechal razit Václav II.?
4) Jaký rod nastoupil po Přemyslovcích?
Tajenku napište na papír a odešlete na e-mail: kybalova@zsobrnice.cz
Domácí úkoly 1.-5.6.
Dobrý den,milí žáci a rodiče,zasílám vám další úkoly na nový pracovní týden. Stále pilně pracuje Péťa, Domča B., Dennis, Gustík, Danda, Ondra, teď zaslal i Domča R... Ostatní buď pošlou až po mém neustálém urgování nebo vůbec :-( Učivo vám bude v pátém ročníku chybět, polepšete se
Český jazyk :
učebnice str. 102 cv. 7
str. 102 cv. 8 a,b
18.pracovní list z českého jazyka:
1. Doplň i x y:
Obchod s obuv- se nachází v Alšově ulic-. Měl bys m-t ve svých věcech pořádek. S takovými řečm- na mě nechoď! Dopis- se žádostm- občanů se v-řizují zde. Teta nevěděla starostm- co dřív. Letiště je zaplněno letadl-. Vel-ký lustr se rozzářil světl-. Vos- se brání žihadl-. Po neb- plují mráčk-. V Lab- se zv-šila hladina vody.
2. Doplň správný tvar vzoru (páni x pány) a koncovku y x i :
Ve velkém výběhu se důstojně procházeli lv- . Viděli jsme lv- , jak se vrhají na přinesené maso. Je pravda, že svišt- sviští? Viděli jste v horách svišt- ? Vysoko na nebi kroužili jestřáb- . Spatřili jsme jestřáb- vrhající se na kořist na zemi. Krokodýl- leželi nehnutě na kraji rybníčku. Dívali jsme se dlouho na krokodýl- .
3. Slovesa – osoba, číslo, čas:
Sloveso | Osoba | Číslo | Čas |
Plavali jste |
|
|
|
Vyšívám |
|
|
|
Čarujeme |
|
|
|
Budou bydlet |
|
|
|
Sedí |
|
|
|
Myslela jsem |
|
|
|
4. Doplň koncovky podstatných jmen:
Na louce se popásaly dvě kobyl- s hříbátk- . Kolem Čeňkovy pil- teče řeka Vydra. Mám ráda všechna roční obdob- kromě zim- . Milan pracoval bez známky únav- . Nad hladinou se míhají mušky se šídl-. Při chovu dobytka se farmář neobejde bez slám-. To je rychlík do Bratislav- . Silnice byla lemována lipam- .
5. Podstatná jména – rod, číslo, pád, vzor:
Podst. jméno | Rod | Číslo | Pád | Vzor |
Na dlani |
|
|
|
|
Pro psíka |
|
|
|
|
Nad hlavou |
|
|
|
|
O panence |
|
|
|
|
S dědečkem |
|
|
|
|
U kolotoče |
|
|
|
|
6. Vymysli slova s danými předponami: např. od-dych….
Od -: Roz-:
Bez -: Nad-:
Pod -: Před-:
Matematika:
učebnice str. 104 cv. 31
str.104 cv. 33
pracovní sešit str. 12
19. pracovní list – matematika Jméno žáka:
1. Slovní úloha:
Monika šla do obchodu a dostala od maminky do peněženky jednu tisícikorunu, dvě pětisetkoruny a jednu stokorunu.
Nakoupila v potravinách za 980 Kč , v papírnictví za 240 Kč a v drogerii za 170 Kč.
Spočítej : a) Kolik Kč měla Monika od maminky?
b) Kolik Kč Monice zbylo po nákupu ve všech obchodech?
a) výpočet :
odpověď :
b) výpočet :
odpověď :
2. Písemné sčítání:
3 257 6 895 8 031
2 531 7 634 6 755
3. Písemné dělení :
8512 : 8 = 7 378 : 7 = 5 912 : 5 =
4. Porovnej výsledky těchto příkladů: ( větší, menší, rovná se )
a) ( 430 + 560) ( 740 – 380 )
b) ( 50 . 70 ) ( 270 : 30 )
c) ( 1 200 – 650 ) ( 740 + 330 )
5. Pamětné násobení :
10 000. 100 =
750 . 1 000 =
6 000 . 10 =
23 000 . 10 000 =
6. Pamětné dělení:
270 000 : 100 =
3 500 : 70 =
1 000 000 : 10 =
48 000 : 6 000 =
Přírodověda:
přečti si str. 80 až 81 a odpověz na otázky:
1) Na co používáme květy některých rostlin?
2) Jaké znáš obilniny? Jednu si vyber a namaluj obrázek.
3) Z jaké rostliny se vyrábí olej?
4) Jmenuj alespoň dvě pícniny a napiš, k čemu se využívají.
Domácí úkoly 8.6.-12.6.
Moji milí žáčci, zdravím vás a zasílám další domácí úkoly. Za chvilku tu máme prázdniny, tak ještě vydržte v práci a zasílání. Moc chválím všechny děti, které pravidelně posílají, děkuji rodičům za pomocČeský jazyk :
učebnice str. 105 cv. 4 a, b ( začíná Četli jsme...)
str. 106 cv. 7 ( začíná Starosta projednal...)
20. pracovní list – český jazyk Jméno žáka:
1. Doplň i x y:
Zakukala žežulička z doubrav-. Učni dnes pracovali s vrtačkam - . Ten cukr je určen pro včel-. Na trhu b – l stánek s dřevěn –mi p-šťalam-. Pachatel zm-zel beze stop-. Jedeme rychl-kem do Břeclav-. Nevěděl si rady s pravidl- pravopisu. V okol- Ostrav- se těží černé uhl-. U břehu kotví loďka s vesl-. Náměst- b-lo osvěleno ozdobnými lampam-.
( doubrava = dubový les)
2. Doplň správný tvar slova a koncovku y x i :
Honza Černý chová poštovní ( holub)-------------. Jeden pár holubů dal svému ( kamarád)--------------. Na zahradě u černých se prohánějí tři ( pes)--------. V králíkárně jsou bílí (králík)-------------. Také o tyto své (miláček)-------------- se Honza pečlivě stará. O svých zvířatech rád vypráví kamarádu ( Jakub)--------------.
3. Slovesa – osoba, číslo, čas:
Sloveso | Osoba | Číslo | Čas |
Přeskakoval bych |
|
|
|
Lákali jste |
|
|
|
Bydlím |
|
|
|
Budou se smát |
|
|
|
Přemýšlí |
|
|
|
Ptali se |
|
|
|
4. Doplň koncovky podstatných jmen:
Přivítali jsme milé host-. Letos jsem už viděl čáp-. Se zkušenými detektiv- probíhalo vyšetřování rychle. Nechala jsem si podepsat fotografie známými atlet-. S kamarád- jsme si domluvili odpolední výlet. Lv- stáli těsně u mříží a páv- nás vylekali svým křikem. Na slon- jsme si dávali pozor, stříkali totiž vodu až na moje kamarád-. Buvol- jsou přežvýkavci.
5. Podstatná jména – rod, číslo, pád, vzor:
Podst. jméno | Rod | Číslo | Pád | Vzor |
Pro slzy |
|
|
|
|
O kozlíkovi |
|
|
|
|
S Maruškou |
|
|
|
|
O poli |
|
|
|
|
Petrovi |
|
|
|
|
U srdce |
|
|
|
|
6. Hádanka:
Co je to los? dravý pták, savec podobný opici, příbuzný jelena, číslovaná poukázka loterie, sladkovodní ryba. Zakroužkuj správnou odpověď, mohou být i dvě
Matematika:
učebnice str. 104 cv. 34, 37
prac. sešit str. 17
21. pracovní list – matematika Jméno žáka:
1. Převody jednotek:
9m = _____cm 13dm =_____cm 18 km=______m
180 min =____h 360 s =_____min 7 hod =______min
50 mm = ____cm 170 m =____km 1000cm =____dm
2.slovní úloha:
Pan Veselý si koupil počítač za 30 000 Kč, tiskárnu za 6 500 Kč a další příslušenství za 5 300 Kč.
Kolik Kč celkem utratil?
Příklad:__________________________________________
Odpověď:________________________________________
3. Písemné násobení:
37 089 65 258 45 796
.___32 . 17 . 58
4. Písemné dělení:
38 679 : 7 = zk: 23 623 : 5 = zk:
5. Vypočítej:
a) Jeden rok má 365 dnů. Kolik dnů mají 3 roky?
b) Rok má 52 týdnů. Kolik týdnů mají 4 roky?
c) Jedna hodina má 3 600 sekund. Kolik sekund mají 2 hodiny?
Přírodověda:
str. 83 Živočichové a str. 87 kap.17 Léto v přírodě
pročíst a odpovědět na následující otázky:
1) Čím nám jsou užitečná zvířata?
2) Co se vyrábí ze surovin, které lidem zvířata poskytují?
3) Kdy začíná léto a co je to letní slunovrat?
4) Jaké obilí dozrává nejdříve a jaké nejpozději?
5) Co sbíráme v lese a na co při sběru musíme být opatrní?
6) Namaluj zástupce hmyzu.
Vlastivěda :
Str.84 kapitola 22 Karel IV.
Pročíst a odpovědět na otázky:
1) Z kterého rodu pocházel Karel IV.?
2) Jaký titul získal Karel IV.?
3) Jmenuj významné stavby vybudované za vlády Karla IV.?
4) Jaký umělecký sloh se začal v Čechách prosazovat?
Domácí úkoly 15.-19.6.
Zdravím vás s novými úkoly. Tyto úkoly jsou poslední, které zadávám, poté už se můžete začít těšit na prázdninyVaše domácí příprava od března, kdy se zavřela škola, se bude také započítávat do celkového hodnocení! Tento týden chválím opět Dennise, Gustu, Péťu, Domču B.
Český jazyk:
učebnice str. 106 cv. 9 ( začíná Tatínek mi...)
str. 107 cv. 13 ( začíná Paní Machová...)
str. 106 cv. 8 ( začíná Hrady se...)
22. pracovní list – český jazyk Jméno žáka:
1. Doplň i x y:
U farm- rostou vysoké topol-. Chovají tam kráv- a mají i dva osl-. Srn- se nemohou nasytit šťavnaté tráv-. Teď mají kobyl- několik hříbat. Za vs- rostou dub- a bříz-. Pan Novák chová na svém rybníku hus-. Tu a tam se ozývají štěkající ps-. Lidé se starají o své dom- i o širší okol-. Příkop- jsou vysekané a okolo silnice rostou líp-. Nad květinam- poletují pestří motýl-. Na pol- se zelená mladé obil-.
2. Doplň správný tvar slova a koncovku y x i :
Pavel chová poštovní (holub)------. Roman vštěpuje svému (papoušek)------ zásady slušné mluvy. Karel se umí ohánět (veslo)------- i (pádlo)------. Vítek chodí se svými (pes)----- na cvičiště. Já pojedu v neděli ke (strýček)------do hájovny. Nejvíc se těším na jeho lovecké (pes)------. Včera jsem v televizi viděl bílé (lev)-------.
3. Slovesa – osoba, číslo, čas:
Sloveso | Osoba | Číslo | Čas |
Stavěli jsme |
|
|
|
Čekáme |
|
|
|
Budu stát |
|
|
|
Oslovíte |
|
|
|
Budeš plavat |
|
|
|
Smáli se |
|
|
|
4. Daná slova převeď do 6. pádu množného čísla:
na břehu: na ------------- na šátku : na ------------
po chodníku: po ----------- v šálku : v ---------------
v rybníku : v -------------- na kolíku: na --------------
5. Podstatná jména – rod, číslo, pád, vzor:
Podst. jméno | Rod | Číslo | Pád | Vzor |
V rukávu |
|
|
|
|
Na polích |
|
|
|
|
S květinou |
|
|
|
|
O klíštěti |
|
|
|
|
U schodiště |
|
|
|
|
Pavle! |
|
|
|
|
6. Hádanka:
Co to znamená, když: má někdo srdce na pravém místě?
: má někdo hlavu jako cedník?
Matematika:
učebnice str. 109 cv. 16
str. 109 cv. 18 a 20
23. pracovní list – matematika Jméno žáka:
1. Slovní úloha:
Rodiče kupovali pro své děti trekingová kola. Klárce koupili kolo za 7 880 Kč a starší Adam dostal kolo o 1 310 Kč dražší.
1) Kolik Kč stálo Adamovo kolo? Výpočet: Odpověď:
2) Kolik Kč stála obě kola dohromady? Výpočet: Odpověď:
2. Spočítej, kolik let uplynulo od následujících událostí:
a) od roku 1774, kdy bylo zavedeno povinné školní vzdělávání
b) od roku 1894, kdy vyjela v Praze první elektrická tramvaj
c) od roku 1775, kdy se začaly v Klementinu pravidelně měřit teploty vzduchu
3. Písemné násobení:
54 965 34 623 49 682
.___54 . 27 . 35
4. Písemné dělení:
65 754 : 5 = zk: 87 643 : 6 = zk:
5. Vypočítej:
a) K číslu 250 přičti číslo, které je 6x větší než číslo 250. Jaké číslo dostaneš?
b) Od čísla 1 000 odečti čtyřnásobek čísla 25. Jaké číslo dostaneš?
Přírodověda:
str. 89 Kapitola 18 pročíst a odpovědět na otázky:
1) Proč mizí z přírody některé živočišné a rostlinné druhy?
2) Co to znamená kriticky ohrožený druh živočicha, jmenuj alespoň 3 příklady.
3) K čemu vede nadměrná těžba nerostných surovin?
4) Jaké jsou důsledky kácení tropických deštných pralesů?
Vlastivěda:
str. 87 kapitola 23 pročíst a odpovědět na otázky:
1) Kdo to byl Jan Hus?
2) Kdo byli husité? Proč se jim tak říkalo?
3) Čím je významné datum 6.července? Jaký státní svátek slavíme?
4) Co to jsou křížové výpravy?
Vrácení učebnic a vydávání vysvědčení
Ve středu 24.6.2020 budu v 11 hodin před školou a budu od vás vybírat učebnice. Prosím, dostavte se, pokud by měl někdo s časem problém, ozvěte se mi na telefon nebo email a domluvíme se . Učebnice přineste, prosím, vygumované a zalepené.Vysvědčení se bude vydávat v pátek 26.6.2020 v naší třídě. Nejdříve proběhne venku rozloučení s deváťáky a poté si vysvědčení rozdáme. Moc se na všechny děti už těším!